Ga naar inhoud

geluidsvolume met volumeknop op pc speakers niet meer te regelen wel via pc zelf


handelaar

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik met de volumeknop die op de speaker zit het geluidsvolume niet meer regelen.

Ik wilde een film op de pc afkijken en het geluid was enorm hard wat ik niet zachter kon zetten met de volumeknop, dit lukte wel via de pc het hoofdvolume zachter te zetten. Maar nu is het geluid dus altijd op het zelfde niveau ook al zet ik de volumeknop van de speakers helemaal open. Ik moet dus alles met het hoofdvolume op de pc regelen wat dus erg omslachtig is.

Ook heb ik al eens andere speakers geprobeerd maar het probleem blijft het zelfde, het moet dus iets met een instelling te maken hebben lijkt me :dong:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met de geluidsdrivers opnieuw te installeren.

Misschien moet je de nieuwste drivers installeren.

Wat heb je van pc? Kan je het merk, model en modelnummer opgeven?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is nu gelukkig toch opgelost.

Ik heb het hoofdvolume en wavevolume die je kunt vinden onder het volumepictogram de schuifpanelen helemaal omhoog gezet op maximaal en heb er nog eens een ander paar pc speakers aangehangen. Nu doet het alles weer perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.