Ga naar inhoud

0X80501001 Microsoft Security essentials


Aanbevolen berichten

Hello allemaal;

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds kort microsoft security essentials geinstaleerd en krijg nu al een paar dagen melding van een Trojaans paard nl. Trojan: DOS/Alureon.A

Als ik klik om te verwijderen dan komt de foutmelding 0X80501001.

Ik ken zogoed als niets van computers dus daarom stel ik mijn vraag hier.

Wat er nog bij staat vermeld is: Items: Rootkit: Alureon Mbr ofzoiets.

Nog extra: ookal gebruik ik mijn laptop niet en staat hij gewoon aan omdat ik een ppt aan het lezen ben (zit in de blok) hoor ik toch nog op de achtergrond geluiden zoals iets in de aard van een muisklik of een pagina dat geladen wordt, maar ook het geuidje dat je hoort als iets mislukt is. Is dit normaal?

nog een extra: sinds net kan ik niet meer op internet via mijn laptop ook niet, dus zit nu op vaste pc. Kan het aan dat trojaans paard liggen?

Bedankt, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Een expert zal je logje analyseren en je verdere instructies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Een expert zal je logje analyseren en je verdere instructies geven.

Beste Dasle,

Welke HijackThis moet ik gebruiken op die site? Version 2.0.5 (Beta) of Version 2.0.4.

Of maakt dit geen verschil?

Bedankt voor het snelle antwoord en ik zal zo snel mogelijk mijn logje plaatsen als ik weet welke versie ik moet gebruiken

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurtt,..

Als ik op Installer duw en erna op het dingske dat aan het downloaden is om het te openen, komt er een kader te staan, daar duw ik op run, MAAR dan komt er een kader met:

The Windows installer service could not be accessed. This can occur if you are running windows in safe mode, or if the windows installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance.

Wat nu? Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het met de usb- stick niet gaat om welke reden ook, kan je proberen via veilige modus.

Herstart de PC en tokkel direct op de F8 -toets.

Kies voor veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Probeer dan hijackthis te downloaden en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello allemaal,

Met de stick heb ik nog niet geprobeerd, is iets voor morgen, maar in veilige modus lukt het alleszins niet. Heb geprobeerd om laptop in veilige modus te starten met internetverbindingen, maar dit lukt niet, het laad maar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.