Ga naar inhoud

HijackThis log aub nakijken


Gast Naz_01

Aanbevolen berichten

Nee, ik krijg geen virusmeldingen meer, maar mijn bureaublad is wel zwart en ik krijg steeds bij het opstarten (en ook als pc gewoon aan staat) melding dat ik mogelijk de dupe ben geworden van softwarevervalsing. Wat moet ik hieraan doen?

'SweetIM for messenger 3.4' staat nu nog wel tussen mijn software (Geïnstalleerde programma's). Whitesmoke staat niet op de lijst met software, wel tussen 'Alle programma's' dus die heb ik zelf zojuist verwijderd.

Is mijn pc nu 'schoon' en wat moet ik nu nog doen?

Echt bedankt voor jullie hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

'SweetIM for messenger 3.4' mag je proberen te verwijderen maar het zal misschien niet lukken omdat de mappen reeds verwijderd zijn door combofix.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /)

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Krijg je nu nog de melding van sofwarevervalsing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie!

SweetIM heb ik kunnen verwijderen.

Waar moet de map C:\Qoobox staan (zodat ik 'm kan verwijderen)?

De melding van softwarevervalsing krijg ik helaas nog steeds..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map Qoobox staat normaal direkt op de C maar als je ze niet vind, is de map waarschijnlijk al weg en is het in orde.

Voor die sofwarevervalsing kan je misschien hier nog iets mee doen.

Klik op deze link om de juiste contactgegevens te vinden om je windows te registreren.

Dit zouden de gegevens moeten zijn om telefonisch contact op te nemen:

Product verkoop & algemene vragen

Heeft u niet-technische vragen over producten, diensten, verkoop, licenties, activaties etc.?

Tel: 02 503 3113

Openingstijden

Werkdagen

8:30 uur - 18:00 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas nog niets kunnen doen aan die melding met softwarevervalsing (contact microsoft). Wat me wel is opgevallen, is dat ik sinds gisteren wanneer ik op een zoekresultaat op Google klik, ik word doorgestuurd naar een ander site (site volgens mij om dingen te kopen of te downloaden). Ik heb een virusscan en een MBAM scan gedaan maar geen infecties gevonden.

Heb ik nu nog steeds last van een virus o.i.d.? Alvast bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we nog eens verder kijken dan. Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:

    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie! De eerste scan die ik deed van Dr.Web Cureit werd na de scan gevraagd om te herstarten. Dit heb ik dan ook gedaan. Na herstart heb ik Dr.Web Cureit opnieuw moeten starten en heb ik de scan weer gedaan. Hierna heb ik, zoals in je bericht aangegeven, de volledige scan gedaan. De inhoud van de log van de volledige scan staat hieronder.

53f6c8fc-3555d684 C:\Documents and Settings\naz\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\60 Trojan.Siggen2.25270 Verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.