Ga naar inhoud

Audioprobleem in Win7 Ult


Garfield

Aanbevolen berichten

Ik heb een Win7 Ultimate 64bit als OS. Telkens bij de opstart plaatst hij de digitale audiodriver SP/Dif als standaard. Mijn MB ondersteunt dit niet. Daarom installeer ik de Vista_Win7_R2.55 audiodriver (die stel ik in als standaard en dat werkt prima). Maar bij de herstart staat de SP/Dif er weer en kan ik herbeginnen. Ook de andere apparaatstuurprogramma's worden steeds weer opnieuw geïnstalleerd bij de opstart. Is dit normaal ? Knap lastig en puur tijdverlies.

Graag had ik hier wat advies voor gekregen:hmmmm:

Systeem : Asus M2V moederbord met Amd 3500+proc.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, inderdaad. Dat had ik moeten zien. Maar dit doet uiteindelijk niets af aan het feit dat ik mijn luidsprekers slechts kan aansluiten op de klassieke jack voor audio en dat ik dus moet gebruik maken van de vista_win7 driver van realtek (S/PDIF uitgeschakeld langs configuratiescherm). Win7 houdt hier echter geen rekening mee en plaatst de S/PDIF steeds weer als standaard bij de opstart. Hoe kan ik het systeem dan instellen zodat hij de vista_win7 driver als standaard instelt ?

Raar is ook dat telkens bij de opstart ALLE apparaatstuurprogramma's worden ingeladen. Bij vorige versies werd dit één maal gedaan en waren ze dus steeds beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.