Ga naar inhoud

N.A.S. (Network Attached Storage)


Aanbevolen berichten

Ik zou nog wat verder doen zodat je kan leren.

Ook eens proberen om via internet naar uw Qweb te gaan.

Je dient wel uw Nas een poort te openen op 8090 en een vaste IP adres te geven.

In uw router moet je dan de IP adres van de NAS vrij te geven op poort 8090 (poort kies je zelf)

Dan naar hier (klik) gaan om uw echter IP adres van de router te kennen.

Dan kan je via een externe computer of op u eigen computer zoals dit doen http://81.25.35.66:8090

En dan komt je in uw NAS.

Opgelet: steeds een backup maken alvorens verder te werken anders moet je weer resetten en dat duurt nogal lang.

post-6829-1417704460,2858_thumb.jpg

post-6829-1417704460,3333_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou nog wat verder doen zodat je kan leren.

Ook eens proberen om via internet naar uw Qweb te gaan.

Je dient wel uw Nas een poort te openen op 8090 en een vaste IP adres te geven.

In uw router moet je dan de IP adres van de NAS vrij te geven op poort 8090 (poort kies je zelf)

Dan naar hier (klik) gaan om uw echter IP adres van de router te kennen.

Dan kan je via een externe computer of op u eigen computer zoals dit doen http://81.25.35.66:8090

En dan komt je in uw NAS.

In plaats van het ip-adres te gebruiken kun je ook opteren voor de QNAP MyCloudNas dienst of voor DynDNS als je te maken hebt met een dynamisch IP-adres. Je kan ook beide combineren, ik gebruik ze beide. Je kan ook webhops maken zodat je de poort niet hoeft te vermelden. Je vindt alle informatie op de website van DynDNS, als gratis gebruiker kun je twee hosts aanmaken. Ik ga binnenkort zelf een domeinnaam aankopen en de Custom DNS van DynDNS aanschaffen om een kleine website te hosten.

Even terzijde: Donderdag heb ik dus ook mijn NAS (QNAP TS-219P+) ontvangen op mijn kot. Onmiddellijk alles ingesteld zodat ik mijn router en NAS kon besturen van thuis uit. Ondertussen al redelijk veel getest... Transmission remote client (torrent), webserver, multimedia server, ftp server... draaien al allemaal maar ik heb nog veel te verkennen :P

Tot dusver ben ik enorm tevreden van mijn aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van het ip-adres te gebruiken kun je ook opteren voor de QNAP MyCloudNas dienst of voor DynDNS als je te maken hebt met een dynamisch IP-adres

Dat kan je inderdaad doch MycloudNas heb ik nog maar pas gezien door firmware update.

Daarvoor was dat nog niet.

Dyndns is wel gratis tot een bepaalde periode en dan moet je wel betalen.

Je kan met de NAS zeer veel dingen doen maar teveel om allemaal uit te leggen.

@Nam-reh

Ik heb een moderator gevraagd om bericht 33 te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dyndns nu toch al een jaar gratis ofzo?

MyCloudNas lijkt mij persoonlijk wel beter te werken, is gratis en lijkt beter te updaten bij dynamisch IP...

DynDNS (betalend) ga ik dan als webhop gebruiken om naar mijn domeinnaam te redirecten.

Het gaat om een website voor een (kleine) zelfstandige zaak (ik verwacht dus niet veel dataverkeer), dat zou geen probleem mogen opleveren voor de NAS hé?

(Ik hoop dat ik hiermee niet te ver off-topic ga: Waar kijk ik best om een .be domeinnaam te krijgen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het doen bij dns.be

Om een webshop te doen kan je in de NAS instellen hoeveel mensen gelijktijdig mag komen.

Ik overweeg dat ook voor bepaalde zaken zodat de mensen rechtstreeks in onze database kunnen kijken.

Bij ons zijn er 5 mensen die met de NAS werken of bezig zijn.

In onze zaak wordt via draadloos met de NAS verbonden om verkopen in te boeken met de barcode scanner maar ik kan ook zelf op mijn computer ook bestelling inboeken en nog nooit een probleem gehad.

Ik vermoed dat 100 klanten gemakkelijk in de NAS kunnen komen mits je ook 1 Gb processor hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om een webshop maar om een gewone informatieve site zonder gebruikerinteractie ;-) pure html!

Ik verwacht niet meer dan 5 gelijktijdige bezoekers en dat zal al veel zijn dus dat moet zeker lukken.

Mijn NAS heeft een 1.6 GHz processor en 512 MB RAM...

En bedankt voor de tip!

[EDIT]

Op dns.be staat hoe je een domeinnaam kunt registreren, maar om deze effectief te verkrijgen verwijzen ze naar een lijst met agenten... Mijn vraag was eigenlijk gericht op een specifieke website waar men een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik stuitte daarnet bvb op easyhost, die ziet er mij wel goed uit maar ik ben helemaal niet op de hoogte...

aangepast door TwoM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Easyhost is een hostingbedrijf met eigen datacenter.

Zo te zien op de website is het wel vertrouwbaar bedrijf.

Ook de prijs is goed en je krijgt meer dan voldoende ruimte.

Maar of ze een goede service geven moet je eens testen.

Stuur een mailbericht naar easyhost en als ze binnen de 1 dag u een antwoord geven dan is de service prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.