Ga naar inhoud

Idem MS Removal Tool/ spyware


Aanbevolen berichten

OK, gisterenavond werd ik hiermee geconfronteerd. Onmiddellijk bij het opmerken heb ik getracht malwarebytes te laten lopen, maar deze liep direct vast. Nadien lukte het mij simpelweg niet om wat dan ook te doen (bijv. telenet security pack te openen) er kwam onmiddellijk de melding "naam".exe kan niet uitgevoerd worden. En dan inderdaad de uitnodiging om bovenstaande programma te kopen. Ik kan net nog op firefox, en google om iets op te zoeken. Maar na iets meer dan 3 clicks loopt firefox ook vast. IK heb hijackthis nog op mijn pc staan. Ik heb nog niet geprobeerd van deze te openen (na het lezen van vorige threads op dit forum nav dit probleem) maar ik vermoed dat deze ook niet meer zal openen. Ik vrees dat die irritante tool werkelijk alles blokkeert. Momenteel verstuur ik dit bericht vanop de pc van mijn werk. Na te hebben gegoogeld vermoed ik dat de oplossing zal te vinden zijn door in veilige modus op te starten. En dan via 'uitvoeren' te gaan, maar daar ben ik echt niet mee vertrouwd. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk: gebruik de besmette pc zo weinig mogelijk en enkel in veilige modus tot de besmetting verwijderd is.

Zet de pc aan en zodra je beeld krijgt, druk je herhaaldelijk op F8.

Normaal krijg je nu een zwart scherm met een aantal keuzemogelijkheden.

Kies voor veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Als het icoon voor hijackthis nog op je bureaublad staat, kan je daarop klikken met rechts en dan kiezen voor uitvoeren als administrator.

Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis.exe als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal straks proberen om andere programma's op te starten. Voorlopig heb ik ook enkel -zoals de instructie vermelde- via rechtermuisknop en uitvoeren als administrator gedaan. Als ik op 'ok' klik gebeurt er niets. Moet ik dan straks ook gewoon eens proberen door gewoon te 'openen' of toch steeds via uitvoeren als?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.