Ga naar inhoud

crash na standby


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik zit nu al enkele weken met een vervelend probleem dat maar niet opgelost geraakt.

Sinds enige tijd heeft mijn laptop (sony vaio VGNFW31ZJ) soms problemen om opnieuw in gang te geraken nadat hij in de standby modus terecht kwam. Het gebeurt niet altijd maar zo één op de vijf keer.

De laptop staat dan een tijdje niet aan waardoor het scherm uitvalt en hij in standby modus terecht komt, als ik dan mijn muis beweeg of een knop indruk gebeurt er niks meer. Je hoort de pc werken maar er komt geen beeld meer. Het enige wat ik dan kan doen is hem uitzetten aan de uitknop.

Nu vandaag kreeg ik ook het volgende probleem (geen idee of er een verband is). Het systeem was opniew standby, na het bewegen van mijn muis kwam ik terug op mijn bureaublad terecht. Ik kon echter niks doen. mijn wat ik ook zou aanklikken, niks werkte. Geen enkel programma. Uiteindelijk besloot ik om op ctrl+alt+del te klikken. het duurde enkele minuten voor mijn scherm weer zwart kleurde, en volgende melding verscheen: "De opties voor beveiliging en aanmelden zijn niet weergegeven nadat u op ctrl alt del drukte".

Iemand enig idee hoe ik deze situatie kan aanpakken?

Ik werk met windows 7 ultimate.

Dank bij voorbaat,

Frederic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, eenvoudigweg de slaapstand of sluimerstand uitschakelen zoals stegisoft reeds aangaf...

Meestal is het oplossen van problemen hiermee een vrij lange zoektocht, terwijl het een (vind ik) vrij onzinnige functie is...als ik weet dat ik mijn laptop de eerstkomende 2u niet ga gebruiken sluit ik hem volledig af...

Op netspanning wordt mijn scherm na 15 min uitgeschakeld, op batterij na 5 min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je echt energie bespaart heb ik wel erg twijfels over.

Als ik enkel scherm uitschakeld en dus geen sluimer of slaapstand zet dan kan mijn laptop gemakkelijk 12 uur aanstaan zonder de batterij weer te vullen.

Dus schakel sluimer en slaapstand uit.

Zelfs als dan de batterij bijna op is dan zal windows de laptop automatisch op sluimerstand zetten zodat je gewoon op uw start knop moet klikken om aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.