Ga naar inhoud

Blijkbaar schalen mijn frames zich ... dit is NIET mijn bedoeling, wie weet raad?


Aanbevolen berichten

@ Stegisoft, mijn excuses als ik verkeerd overkwam, ... normaal had ik hier niets over in dit topic geplaatst, maar omdat Leroy onlangs nog een berichtje had geplaatst in deze topic EN ik hem blijkbaar via pb niet kon bereiken wegens dat zijn inbox vol zou zijn (dat is de melding die ik kreeg) heb ik getracht om hem via deze manier daarvgan op de hoogte te brengen, ... meer zit er echter niet achter, ik weet dus ook niet of Leroy mijn 'beriichtje' dat ik de dag daarvoor per mail (via dit forum) gestuurd had ook daadwerkelijk is aangekomen. Ik voel me niet verplicht om me hiervoor te verantwoorden op dit forum, maar ik heb het hierbij dan toch mar even proberen te verklaren. Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat denk ik idd ook. Maar omdat hij in zijn laatste post hier schreef dat hij enige tijd afwezig geweest is ...

Ik vraag me eigenlijk af of de informatie die nu in deze topic, die ik zelf startte nog relevant is aan mijn topicTITEL? Het gaat hier nu al langer niet meer over frames, ... maar over div's. Dus daarom dat het wat moeilijk is vind ik om hier nog bepaalde vragen te stellen, want op deze manier heb ik nu bijvoorbeeld vragen hoe ik best een div kan invullen op vlak van een lettertype en welke de standaard groottes zijn, zie je.

Eerlijk gezegd ging mijn berichtje naar Leroy obnder meer hierover.

Ikzelf beschik jammer genoeg niet over een perfect zicht, dat is met de tijd eigenlijk achteruit gegaan. Nu ik dus een basis site heb staan zou ik graag verder gaan testen, voor mij komen de lettertypes nu ... Maar, omdat ik de code van Leroy heb getest en ook goed bevonden heb (om van bijvoorbeeld een linkje in een div naar een andere div te linken (dus daar waar het doel html bestand moet verschijnen), maak ik dus apart html files aan. Maar hoe werk ik best of hoe moet ik het invullen op vlak van lettertypes en vooral ook de grootte?! Hoe ga ik te werk? Dat is nu mijn probleem. Doordat zoveel verschillende resoluties (scherm) beschikbaar zijn, gebruik ik voor mijn minder scherpe zicht, dus een lagere resolutie (momenteel 1280 * 720 px), omdat ik dan een grootte bekom die ik nog aardig kan bekijken. Maar mijn scherm kan bvb maximaal 1920 * 1050 pixels aan, waardoor een site op zich veel kleiner weergegeven zal worden, begrijp je. Voor mij wordt de site dan helaas helemaal NIET meer leesbaar. Daarom dat ik niet weet welke bvb een standaard grootte is voor een letterype (en hoe ik deze best instel?! In pixels of in punten? Ik dacht aan punten, ... maar wat is het beste? verder ontekte ik eerder toevallig dat er blijkbaar ook mensen zijn die in hun code (ja, ik probeer toch zelf veel te zoeken, ik wil niet zomaar mijn prob hier neergooien op het forum en een ander het te laten oplossen), maar dat anderen bvb 'EM' gebruiken als het op lettertypegroottes op aan komt, hier heb ik zelf nog nooit van gehoord en weet niet goed hoe je dit moet zien of interpreteren.

Omdat ik dus vooral zal uitgaan van aparte html files (zoals Leroy ook al liet weten hierboven - enkel de body tekst) zou ik graag weten hoe ik zo bvb een file opmaak (een basisfile die ik bvgb telkens opnieuw kan gebruiken, maar de tekst en de filenaam kan veranderen). Hoe ga ik best tewerk? Dus hoe zou zo een document er moeten uitzien? Waarbij dus bvb ergens extern een soort van file is die omschrijft hoe het lettertype moet zijn en hoe groot de tekst, ...?

Dat is wat ik in feite ondermeer aan Leroy via pb heb willen vragen.

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is voor zij die er iets van af kennen, ... Misschien zijn er zelfs leden hier die me hier kunnen mee helpen? Dank bij voorbaat alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

momenteel 1280 * 720 px

U dient rekening mee te houden dat veel mensen nog 1024x768 als resolutie hebben. (17 inch scherm)

Dat is een probleem dat velen nu zitten gezien er zoals je zelf zegt veel soorten resolutie.

Ik zelf gebruik als font voor gewone tekst dit:

.font2 {

font-family: "Times New Roman", Times, serif;

font-size: 12px;

color: #5f5252;

font-style: normal;

line-height: normal;

font-weight: bold;

font-variant: normal;

margin: 0;

}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft, ... Maar waar moet ik die code bvb plakken??? Zoals gezegd maak ik dus aparte html files, ... Maar zoals LEROY hierboven ook al zette in de onderste paragraaf (ow ... nog een TIP- moet ik ervoor zorgen dat ik enkel mijn tekst opslag (dus alles tussen de body tages alleen, dus geen head etc).

Als ik uw code bekijk dan staat alles in het VET bij u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank Stegisoft, werkt blijkbaar perfect, heb net wat testjes uitgevoerd!!!

Gesteld dat een bezoeker die Times niet zou hebben, wat gebeurt er dan eigenlijk? Vroeger koos ik in dreamweaver bvb voor een voorkeur van pakweg Arial ... maar dat rijtje was bvb aangepast, daar had je bvb staan Arial, Georgia, TImes (bvb), wat wou zeggen dat de tekst normaal in Arial getoond wordt (als de bezoeker dat lettertype op zijn systeem had staan), was dat niet zo, dan zou men Georgia (de volgende in de rij) gaan zoeken op het systeem van de bezoeker, ... etc.

Kan dit in deze codering die je doorgaf ook zo gezet worden? Dat vraag ik me af.

Dank je alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De letter dat in " " staat is de eerste letter dat de browser moet nemen.

Altijd afsluiten met ;

En altijd beginnen met { en eindigen met }

Je mag dit gebruiken:

.font dus punt en naam

#mijdiv

Wilt je meer fonts wat normaal is.

.font1

.font2

enz.

of

.font12

.font18 = font van 18px

.font18v = font van 18px en vet

Zo kan je door doen.

Dus <div class="font18v">mij grote vette letter</div>

Wilt je in DIV nog een vakken hebben dan kan je op vele maniere doen.

<div>tekst</div>

Nu ziet je de boven een code

<div>

<tr>

<td>mijn tekst</td><td> Mijn tekst2</td>

</tr>

</div>

Je hebt dan in div 2 vakken

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.