Ga naar inhoud

Blijkbaar schalen mijn frames zich ... dit is NIET mijn bedoeling, wie weet raad?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stegisoft,

Die file bestaat heel zeker ja, ... (meer zelfs) ik heb hem twee keer op de hosting staan (een keer op het hoogste niveau, zoals uw link aangeeft) en een keer op hetzelfde niveau als waar mijn contactpagina staat (dus waar het invulformulier staat en dat is in feite op volgend niveau: www.debeatrijsroedel.be/html/submit.php)

Ik deed dit zo om dat ik twijfelde, als je de code bekijkt van Leroy staat er duidelijk bij het html gedeelte (invulform) de volgende code geplaatst moest worden: (info te vinden op forumpagina: http://www.pc-helpforum.be/f129/hoe-werkt-een-form-submit-25977/

 <form method="post" action="submit.php">
   Uw naam: <input type="text" name="naam" /><br />
   Uw E-mail: <input type="text" name="email" /></br />
   Uw bericht: <br />
   <textarea name="bericht" cols="40"  rows="7"></textarea><br />
   <input type="submit" name="verzend" value="Verzenden" />
</form>

Waarbij ik niet meteen zeker was waar ik het submit.php bestand moest plaatsen op mijn hosting. Daarom zette ik hem mee op het hoogste niveau (zoals uw linkverwijzing) en een keer in de map waar het contact.html bestand zit (in de map html dus).

Ik pastte zelfs ook even de code van hierboven aan, en plaatste bij de action --> "html/submit.php" ... om dit uit te testen of hij het zo mss wel deed, maar helaas, ...

Ik heb het gevoel dat ik grondig fout zit, en ik geef toe dat ik er me aan erger (frustratie). Voor mij is het op dit moment dus zoeken naar de speld in de hooiberg.

Ik denk eraan dat ik dit mogelijk over een gans andere boeg moet gaan gooien, vroeger deed ik het op een manier via een formmail script, maar ook hier weet ik helemaal niet zeker of dit mijn mail adres wel afschermt van bots etc ...

Dito probleem voor mijn gastenboek (php), ik vrees dat ik dit nooit BINNEN mijn layout zal kunnen tonen, ...

aangepast door fenna79
Link naar reactie
Delen op andere sites

jep begrijp ik, ... maar het staat als php in dezelfde map als contct.html (waar dus het invulformulier staat), ... helaas doet het dus niets ... mogelijk omdat het vakanite periode is hoorde ik leroy nog niet terug, mogelijk is men mijn vraagjes ook wat beu, ... ik ben nu eenmaal geen php kenner, eerder een leek, maar ik volgde wel de codes die leroy postte in een ander topic en toch loop ik vast, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb je (fenna79) een privé berichtje gestuurd.

Even voor de volgers:

Hierin vertelde ik dat in index.php de tekst .html veranderd moet worden naar .php

Hierdoor kunnen php files wel binnen de layout gebruikt worden, maar andersom (.html files) niet.

Ik kan mocht het nodig zijn nog wel een controle erbij programmeren dat hij controleert op beide bestandsformaten.

Ik vertelde er ook nog bij dat in het contactpagina de locatie dan veranderd moet worden naar dezelfde pagina als waar je vandaan komt. Hierin moet dan de PHP code ook komen te staan wat (ik dacht nog zo te weten) op dat andere topic vermeld staat waar ik weer naar verwijs.

Mocht het nou echt niet lukken fenna79, dan wil ik wel wat voor je aan het script aanpassen zodat het wel allemaal werkt.

Het kan trouwens ook weer voorkomen dat ik wat langer afwezig ben tussendoor wegens privé redenen.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.