Ga naar inhoud

Pc crasht bij opstarten windows - gegevens van harde schijf halen


devil1570

Aanbevolen berichten

geachte,

Ik heb namelijk een probleem dat m'n pc elke keer opnieuw crasht bij het opstarten van Windows.

Ik heb met m'n installatie cd al geprobeerd om Windows te herstellen maar herlaas hij vind alleen maar m'n partitie D ipv C.

Als ik van daaruit naar m'n stuurprogramma's wil zoeken , zie ik dat m'n C schijf nogaltijd leesbaar is.

Nu geef ik deze pc op en wil graag al m'n gegevens overzetten, alleen weet ik niet hoe dat mogelijk is aangezien ik geen besturingssysteem kan gebruiken ( om dat hij nooit verder geraakt dan de boot en bij windows opstart crasht.)

mvgr,

Alexandre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere oplossing naast Ubuntu is gewoon je schijf als tweede schijf in een andere computer hangen. Als je een beetje handig bent met een PC, is dit niet erg moeilijk. Via die tweede PC zet je al je gegevens op de tweede partitie, waarna je de eerste opschoont en je bent al halverwege.

Hang daarna je schijf weer terug in de originele computer en installeer Windows opnieuw. Let hierbij er wel goed op dat het op de juiste partitie wordt geïnstalleerd. Vaak zijn die goed uit elkaar te houden doordat de tweede (90% van de keren) veel groter is dan de eerste. En op die eerste wil je dus je Windows, terwijl je op de tweede je gegevens wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.