Ga naar inhoud

vind eigen router/netwerk niet terug


Aanbevolen berichten

Bedankt voor jullie reacties. Ben ondertussen via LAN-verbinding in FritzBox gaan snuffelen. Heb alle ip-adressen (of zijn dat nu de mac -adressen) gewist tenzij datgene waarmee ik verbonden was. Tegelijkertijd heb ik het netwerk hernoemd en wonder boven wonder ... nu zie ik plots op de laptop het "nieuwe" netwerk. Wanneer ik hiermee aan de slag wil wordt de sleutel gevraagd. Deze heb ik ingevoerd en alles leek te gaan functioneren tot ik de melding kreeg : "Een ogenblik. Windows maakt verbinding met netwerk ppppp. Wachten tot het netwerk klaar is" Ondertussen zie je op de lijst van beschikbare netwerken naast mijn netwerk "netwerkadres verkrijgen". En dan zie ik onderaan dat er een verbinding is met "default". Dit is een onbeveiligd netwerk dat ook voorkomt in de netwerklijst.

In de firewall vind ik geen blokkeringsopdrachten weer. Zelfs als ik hem uitzet verandert er niets aan bovenstaand gegeven.

En al deze benamingen in het netwerk zoals :

domein, werkgroep, ssid, tcp, computernaam, WEP, WPA, WPA2, AES, TKIP, single card, dual band, 2.5 Hz of 5 Hz, 802.11 G of 802.11 N . Sorry, maar ik ben een leek op dat gebied en vind er mijn weg niet in terug. Misschien moet ik maar eens een cursus "netwerken" volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hetgeen je verwijderd hebt, waren de mac-adressen van de pc's die op je draadloze netwerk werden toegelaten.

Je kan deze invoeren in het MAC filter bij de instellingen van de W(ireless)Lan

Als je bestanden wil delen tussen verschillende computers moeten de computers in hetzelfde doein of werkgroep zitten.

Domain is meer voor bedrijven waar echte servers en bijhorende programma's gebruikt worden om toegangen van meerdere tietallen pc te beheren.

Een werkgroep is kleinschaliger en bedoeld voor een thuisnetwerkje met slechts enkele pc's.

SSID is de naam van je draadloze netwerk. Je kan deze zelf kiezen.

TCP staat voor Transmission and Communication Protocol. Dit is het protocol (afspraak over hoe gebruiken) om gegevens te versturen over een netwerk.

WEP, WPA, WPA2 zijn types van beveiliging voor een draadloos netwerk.

AES, TKIP zijn manieren om de verstuurde gegevens te versleutelen volgens een bepaalde code, die je soms ook zelf kan bepalen.

Single card betekent dat je slechts 1 netwerkkaart hebt.

Dual band wil zeggen dat je draadlozze kaart, op 2 frequenties (2.5 Hz of 5 Hz) kan werken.

802.11 G of 802.11 N zijn aanduidingen over de snelheid die je kan halen met een draadloze verbinding. 802.11 G kan tot 54 Mbps en 802.11 N kan snelheden aan tot 300 Mbps.

Kan je nu weer met alle pc's op het internet gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je Wifi knopje op de laptop niet per ongeluk uitgezet?

Maar het kan ook zijn dat je een verkeerd sleutel had ingegeven.

Ga naar de router en bij Wireless gedeelte vindt je ergens SSID

Geeft een ander naam en sleutel mag hetzelfde zijn of een andere sleutel.

Schrijft dat goed op.

Nu moet je wel met alle laptop, PC enz. opnieuw een verbinding maken met de router en opnieuw sleutel ingeven.

Hopelijk dat het dan voor u opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "default" en onbeveiligd netwerk staat waarschijnlijk bij je "saved" networks op de laptop. Daarom connecteert hij automatisch daarop als het in bereik is. Als je op disconnect klikt kan je dit netwerk verwijderen. Als je dan op je eigen netwerk connecteert en dat dan bewaart, zou het moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.