Ga naar inhoud

cmos error


tricksy

Aanbevolen berichten

Ik zie 1 ding dat me een beetje raar lijkt :

Voltage

CPU CORE:

1.216 V

MEMORY CONTROLLER:

1.104 V

+3.3V:

3.232 V

+5V:

4.812 V

+12V:

12.160 V

-12V:

-4.992 V

-5V:

-7.744 V

+5V HIGH THRESHOLD:

4.838 V

CMOS BATTERY :

3.264 V

Die afwijking lijkt me hoog te zijn, ga eens even kijken of ik hier meer over vind

Er is inderdaad iets mis daar, vooral op de -12v. Hoewel de -12 en de -5 gewoonlijk niet gebruikt worden zou dit wel eens een aanwijzing kunnen zijn van een probleem.

Er zijn eigenlijk twee mogelijke oorzaken, ofwel de power supply zelf, of anders inderdaad het moederbord.

Wat dat laatste betreft, je zou eens moeten kijken of je op het bord bolle of vervormde condensators ziet. Of post een foto als je een duidelijke kan maken.

Wat de power supply zelf betreft is de simpelste manier er even een andere inbouwen, aangenomen dat je die hebt of kunt aangeraken.

aangepast door ProMind
specs nagekeken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is erg moeilijk te zien, waar je op moet letten zijn die grijze metalen condensators. Als die vanboven bol staan is dat een aanwijzing dat er iets mis mee is.

Maar een goede PC shop kan het makkelijk testen door even een andere voeding aan te sluiten. Een nieuwe voeding is niet zo duur en ook niet zoveel werk, een nieuw moederbord is al iets meer en vooral meer werk.

Dus ik zou een goede leverancier zoeken of eventueel een vriend of kennis die genoeg ervaring heeft om een voeding over te zetten om te testen. Het s niet echt moeilijk, maar het is toch best dat je weet wat je doet:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gisteren een nieuwe voeding laten plaatsen,toen ik thuis kwam starte hij meteen op ,maar de tijd stond niet juist.

vandaag starte hij weer niet op:hmpf:,een tiental minuten de stroom eraf gehaald,toen starte hij weer op maar weer met het bekende cmos error .in bios de tijd weer ingesteld en nu maar afwachten wat hij morgen gaat doen?.?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.