Ga naar inhoud

cmos error


tricksy

Aanbevolen berichten

Normaal zie je het BIOS type en de firmware versie op het opstart scherm of op de schermen van de BIOS settings zelf.

Er is ook nog de mogelijkheid dat het CMOS geheugen zelf een probleem geeft, ik heb het nog nooit meegemaakt maar theoretisch kan het wel natuurlijk.

Zelfs indien er geen nieuwe versie van de firmware is kan je nog altijd proberen dezelfde terug te flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Summary

Operating System

MS Windows Vista Business 32-bit SP2

CPUMotherboard

Manufacturer DFI Inc.

Model DK X38

Version OEM

Chipset Vendor Intel

Chipset Model X38

Chipset Revision 01

Southbridge Vendor Intel

Southbridge Model 82801IR (ICH9R)

Southbridge Revision 02

System Temperature 47 °C

BIOS

Brand Phoenix Technologies, LTD

Version 6.00 PG

Date 03/19/2008

Voltage

CPU CORE 1.232 V

MEMORY CONTROLLER 1.104 V

+3.3V 3.232 V

+5V 4.812 V

+12V 12.096 V

-12V -4.992 V

-5V -7.744 V

+5V HIGH THRESHOLD 4.838 V

CMOS BATTERY 3.264 V

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz 43 °C

Wolfdale 45nm Technology

RAM

4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)

Motherboard

DFI Inc. DK X38 (Socket 423) 47 °C

Graphics

MD30422PV (1680x1050@60Hz)

512MB GeForce 9500 GT (MSI) 51 °C

Hard Drives

488GB SAMSUNG SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA) 34 °C

Optical Drives

TSSTcorp DVD-ROM SH-D162D ATA Device

ASUS DRW-1814BLT ATA Device

Audio

Realtek High Definition Audio

Operating System

MS Windows Vista Business 32-bit SP2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat blijkbaar geen update voor dit type bios.

Nog een paar mogelijkheden, wat is het merk van de PC, MSI ? zij gebruiken dit soort MOBO nogal eens.

Heb je de batterij getest (uitgemeten), het zou niet de eerste nieuwe batterij zijn die leeg is xd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

datum blijft goed staan tijd niet,bij standard cmos features tijd terug goed gezet maar als ik dan f 10 (save) duw gebeurd er niets,esc (exit)geduwd en save & exit setup genomen f10 werkt hier ook niet dan maar enter geduwd,krijg dan (save to cmos and exit (y/n)? yes geduwd en dan start hij op...zou hij zijn instelling dan niet hebben onthouden?heb wel nog niet gekeken of de battery goed zit ,maar ik denk van wel,ik heb ervoor dit al verschillende keren gedaan.

Misschien loont het wel de moeite om dit nog eens extra te checken en dan tegelijkertijd tevens te batterij te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb de computer binnengebracht voor te herstellen, na een dagje had ik hem al terug, en het probleem zou opgelost zijn!

start hem thuis probleemloos op , maar de tijd en datum staan weer voledig verkeerd?

de volgende opstart gebeurd weer met de gekende problemen,cmos error...,f1 ingedrukt enz...

technieker gebeld,uitgelegd wat het probleem weer was, en die kwam dan met het verhaal dat dan het moederbord wel eens stuk kon zijn!!!! kan dat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou overwegen om de Bios terug te flashen, maar ik vind niet genoeg informatie over je moederbord.

Kan je het volgende eens proberen ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.