Ga naar inhoud

Nieuw Word 2010 herkent ».docx« niet meer


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste forumvrienden,

Een paar dagen geleden heb ik, met jullie hulp, Office 2010 opnieuw geïnstalleerd via de Trial versie, maar met mijn Office 2010 productcode.

Nu doet zich iets zeer vreemd voor: mijn ».docx« documenten worden geopend in Wordpad. Een nieuw document wordt ook niet opgeslagen als Word, maar als Wordpad. Oude ».doc« documenten blijven wel als Word opgeslagen. Ook ».rtf« documenten openen als Word. Het saven en opstarten duurt ook heel lang.

Wat is hier toch aan de hand? Nu had ik een nieuw office 2010 en het reageert als een 2003, want als ».doc« saven werkt wél.

Hopelijk vind iemand hier een oplossing voor dit vreemd fenomeen.

(Wat met mijn titel bovenaan is gebeurd is ook onbegrijpelijk)

m.v.g.,

WW

aangepast door WaWa
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor je supersnel antwoord.

Je laatste uitleg begrijp ik niet goed. Ik ben naar Standaardprogramma's gegaan + bestandstype of protocol... en heb in de lange lijst .docx gevonden. Als ik dan op ander programma klik verschijnt Wordpad. Hoe moet ik word.exe zoeken?

Bovendien vind ik in Program files onder Office alléén Office 14 en OneNote. Géén Word of Excell of PPT! Bij Start - Alle Programma's staat Word 2010, Excel 2010, PPT en OneNote wél.

Tot...?,

WW

aangepast door WaWa
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Aangezien ik er maar niet uit geraakte heb ik mijn geheim wapen ingezet. D.w.z. ik heb een Image van toen ik dacht dat dit probleem zich nog niet voor deed, maar wél na de datum van herinstallatie van Office 2010, teruggezet. Dit heeft het »docx« probleem alvast opgelost.

Bij dit alles heb ik vastgesteld dat bij Programma’s en Onderdelen er drie soorten Office 2010 staan: één MS Office H&S 2010, één MS Office H&S 2010 – Nederlands en één MS Office Klik-en-Klaar 2010. Wat moet ik hiermee? Ligt hier de oorsprong van het probleem? Zo niet, moet ik een nieuw topic starten?

Dank op voorhand.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft je er geen zorgen over te maken.

Je hebt Office gedownload via de website.

Wat is Klik-en-Klaar?

Klik-en-Klaar is een nieuwe manier om Microsoft Office via breedband bij klanten te bezorgen en bij te werken. Klik-en-Klaar maakt gebruik van virtualisatie- en streamingtechnnologie van Microsoft.

Bron: Informatie over installaties van Office Klik-en-Klaar en over bijbehorende antimalwaretoepassingen

Als je Office nu goed werkt, gewoon alle zo staan laten. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie en Stegisoft,

O.K., Office werkt nu terug goed nadat ik een Image heb terug geplaatst. Wat er nà die tijd is gebeurd dat het probleem heeft veroorzaakt zullen we nooit weten, maar het werkt en dat is het voornaamste.

Bedankt en ik zal het als opgelost markeren.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.