Ga naar inhoud

pc upgraden


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

ik was van plan mijn pc te upgraden. ik wil graag een nieuw moederbord zodat ik 2 videokaarten kan gebruiken met crossfire. Ik heb nu een mATX moederbord dus daar past het niet op. Mijn videokaart is een ati radeon HD5750 en daar zou ik een ati radeon HD6870 bij willen voegen kan dit? 2 verschillende videokaarten met crossfire? en voor een moederbord had ik een Asus M4A79XTD EVO in gedachten. de rest van mijn pc kan het wel aan en de voeding ook. het is dus alleen het moederbord en een viedokaart.

suggesties voor andere onderdelen altijd welkom budget ongeveer 300 euro.

Bijvoorbaad dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dit plaatje bekijkt kun je zien dat het niet mogelijk is om die 2 kaarten in crossfire te laten draaien.

je zou wel de HD 6770 kunnen nemen en die er bij in zetten in crossfire.

wat is de naam van je kast? dit moeten we weten om met zekerheid te kunnen zeggen dat het moederbord in de kast past.

verder is het belangrijk om te weten welke processor je hebt en ram geheugen.

als je het bovenstaande niet uit je hoofd weet kun je het volgende programma gebruiken:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen bedankt voor je reactie.

Gelukkig weet ik bijna alles van mijn pc uit het hoofd.

als ram gebruik ik kingston hyperX 8gb(4x2gb)

als processor gebruikt ik de AMD Phenom II x4 970 black edition

de kast een silverstone raven rv-01 bw

als voeding weet het merk niet maar het is een 1000W met een 80+ certificaat

maar je bedoelt dat de HD 6770 wel met de HD 5750 kan of de HD 6770 met de HD 6870?

volgens mij als ik het plaatje eens goed bekijk dan kan er geen crossfire op het moederbord wat ik had uitgezocht klopt dit?

aangepast door Mr.Raven
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was ik vergeten sorry, ik raad dit moederbord aan:MSI 970A-G45

deze heeft namelijk 2 PCIE 16X aansluitingen die ook werkelijk in 16X modus draaien als je crossfire draait (dit doen veel moederborden niet). verder is dit moederbord goedkoop, heeft USB 3.0 aansluitingen en blijft je huidige ram geheugen ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.