Ga naar inhoud

HDMI verbinding


Walliew

Aanbevolen berichten

Een aantal vragen omtrent het aansluiten van de laptop op mijn Samsung tv.

Ten eerste:

Ik heb op de tv 3 HDMI aansluit mogelijkheden. Alle 3 in gebruik. Is er een goede mogelijkheid om op één HDMI aansluiting een soort van HDMI splitter of zo te plaatsen? Zodat ik daar bijv. een HD speler op heb staan en de laptop erop aan kan sluiten. Is het dan ook zo dat je slechts één van beide aangesloten apparaten kan gebruiken en niet beide tegelijk?

Ten tweede:

Aangesloten via HDMI heb ik enkel beeld. Moet ik verder nog een kabeltje of zo aansluiten voor geluid?

Vanaf de hoofdtelefoon uitgang met een verloop naar 2x tulp?

Als iemand zo'n splitter weet, een goeie en niet te duur a.u.b., dan verneem ik graag waar die te koop zijn.

Mijn dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan inderdaad HDMI switchen, als je even googled dan vind je er.

Het geluid hangt van de HDMI uitgang af, sommige toestellen sturen geluid mee via HdmI andere niet. Om geluid te hebben heb je ook een HDMI-A kabel nodig. een PC stuurt gewoonlijk geen geluid via HDMI, dus dan moet je inderdaad via een aparte kabel naar de geluidsingang van je TV, (als die er is) of van je home cinema of versterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet het wel lukken om met je HDMI- kabel geluid te sturen naar je TV- scherm.

Kijk eens via start dan configuratiescherm.

Ga dan naar geluid.

Als je geluid wil versturen via HDMI in plaats van je boxen moet je de instelling veranderen in het tabblad afspelen, kies HDMI.

Ook is er voor laptops die HDMI mogelijkheden hebben vaak software beschikbaar.

Dus misschien even kijken op de site van je laptop fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik begrijp inmiddels wel dat je goed moet opletten met de aanschaf v.w.b. het nieuwere HDMI 1.3.

De meeste nu verkochte switch boxen zullen de audio (DTS e.d.) niet kunnen verwerken en als ze de audio niet kunnen doorzenden dan zal het beeld ook niet worden doorgegeven.

Dus even goed opletten daar mee.

Of, zoals ik, de BluRay dus rechtstreeks op een HDMI aansluiten op de tv en andere apparatuur via een switch.

Prijsverschillen kunnen enorm zijn is me inmiddels opgevallen en als je dan bij een speciaal zaak navraag doet en je blijkt enige voorkennis te hebben zijn de meeste verkopers vaak heel summier in de uitleg...

De knoop dus nog niet door gehakt, via het internet aanschaffen is vaak goedkoper maar bij veel switchen is bijv. niet aangegeven dat het HDMI 1.3 signaal niet wordt doorgegeven.

Dat is toch best een misser want je zult zo'n ding maar aanschaffen juist omdat je BluRay wilt doorgeven naar die ene HDMI poort die je tv rijk is!

---------- Post toegevoegd om 11:46 ---------- Vorige post was om 11:42 ----------

Volgens mij moet het wel lukken om met je HDMI- kabel geluid te sturen naar je TV- scherm.

Kijk eens via start dan configuratiescherm.

Ga dan naar geluid.

Als je geluid wil versturen via HDMI in plaats van je boxen moet je de instelling veranderen in het tabblad afspelen, kies HDMI.

Ook is er voor laptops die HDMI mogelijkheden hebben vaak software beschikbaar.

Dus misschien even kijken op de site van je laptop fabrikant.

Helaas Clarkie, ik krijg dit niet voor elkaar. Zal in de laptop zitten vrees ik, wel HDMI in/out maar geluid wil niet lukken.

Wel via een aparte tulpplug kabel (links/rechts) maar dan zit weer constant van andere apparaten te switchen.....heb ik het HDMI switchen opgelost zit ik weer tulp pluggen om te stekkeren. Denk er maar over om zelf een kastje te maken waar ik dan de tulp pluggen in kan doen die ik kwijt wil (2 tot op heden).

Twee apparaten die je dan niet gelijktijdig gebruikt of die middels schakelaartjes aan/uit gezet kunnen worden v.w.b. de audio doorgifte.

Of zijn daar ook weer kastjes voor in de handel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.