Ga naar inhoud

Camera via usb wordt niet herkend


laptopproblem

Aanbevolen berichten

Als ik de camera in de usb poort aansluit om foto's op de pc te zetten, dan herkend de laptop de camera niet meer. Hij geeft geen signaal en via explorer geeft hij eveneens niets aan.

Vroeger verliep dit zoals het hoorde, maar sinds ik eens met een virus geconfronteerd werd en een grote opkuis gedaan heb op de laptop, werkt dit niet meer. De grote kuis-actie is terug te vinden via een oud topic van mij.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Asus

Ik heb inderdaad eens een topic voor mezelf en eentje voor mijn zus (onder de naam Haantje) gestart omwille van virus en/of malware.

Hieronder de link van mijn laptop:

http://www.pc-helpforum.be/f163/vista-home-security-vindt-32-infecties-32394/

Het fototoestel is easyshare DX6440 van Kodak.

Ik krijg wel steeds een melding (mijn zus trouwens ook) van opstartprogramma's die geblokkeerd zijn. Als ik dan kijk over welk opstartprogramma het gaat, dan geeft hij Malwarebytes aan, omdat toestemming vereist is om dit programma op te starten. Dit omdat vanuit het gebruikersaccountbeheer toestemming vereist is om het programma te starten. Maar of dit er iets mee te maken heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijke oplossingen

Tip1

  1. Selecteer Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeem.
  2. Selecteer het tabblad Hardware en klik op Apparaatbeheer.
  3. Dubbelklik op Universal Serial Bus-controllers.
  4. Klik met de rechtermuisknop op USB-hoofdhub en selecteer Eigenschappen.
  5. Selecteer het tabblad Energiebeheer.
  6. Schakel het vakje De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen uit en klik op OK.
  7. Sluit alle open vensters.
  8. Start de computer opnieuw op.

Bron: supportnl.kodak.be

Tip2

Ik zie mijn camera niet als stationsletter. Wat is er mis en hoe kan ik dit oplossen?

Verbeteringen in de overdracht van foto's hebben ertoe geleid dat de stationsletter is verwijderd. U kunt als volgt uw camera als stationsletter weergeven:Met Windows XP is het niet mogelijk de camera weer te geven als stationsletter als de EASYSHARE-software is geïnstalleerd. U kunt de camera als station installeren met het stuurprogramma van Windows voor het ophalen van foto's (WIA). U stapt als volgt over van het Kodak-stuurprogramma naar het WIA-stuurprogramma:

  1. Sluit de camera aan en schakel deze in.
  2. Klik op Cancel (Annuleren) in het venster Transfer (Overbrengen).
  3. Klik op het bureaublad met de rechtermuisknop op het pictogram Deze computer en kies Eigenschappen.
  4. Selecteer het tabblad Hardware en klik op Apparaatbeheer.
  5. Klik op het plusteken (+) voor USB-controllers en selecteer de Kodak-camera.
  6. Selecteer het tabblad Stuurprogramma en klik op Stuurprogramma bijwerken.
  7. Selecteer Ik wil zelf kiezen en klik op Volgende.
  8. Selecteer Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren en klik op Volgende.
  9. Selecteer Digitale fotocamera en klik op Volgende.
  10. Klik op Voltooien.

Bron: Ik zie mijn camera niet als stationsletter. Wat is er mis en hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst de tip in post 8 van clarkie.

De Kodak EasyShare DX6440 beschikt over 16MB intern geheugen, maar heeft ook een SD/MMC card slot...werk je met een SD-kaart, of gebruik je enkel dat intern geheugen van het toestel ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij appararaatbeheer vind ik de camera terug bij 'draagbare apparaten'. Daar geeft hij een geel uitroepteken weer en als ik erop klik krijg ik de melding: 'Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.'

Dus toch te maken met mijn opkuisactie?

---------- Post toegevoegd om 10:58 ---------- Vorige post was om 10:56 ----------

Asus, ik gebruik een SD kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.