Ga naar inhoud

Lan


Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar zelf een pc gebouwd (moederbord Gigabyte- GA-X58-UD3R) en het er als besturingssysteem Windows7 op gezet. Toen ik op het internet wou gaf de pc echter aan dat ofwel de internetkabel niet instak, of de correcte driver niet was geïnstalleerd. Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd, en kreeg gewoon dezelfde melding.

Wanneer ik de pc volledig uitzette (dus de voeding ook) en zo'n 5 minuten wachtte, dan bleek hij plots wel weer de internetkabel terug te vinden.

Zo'n maand geleden werkte dit plots ook niet meer... Ik dacht dat het misschien aan het besturingssysteem lag (een fout tijdens de installatie of zo) en heb toen een multiboot gemaakt, en nu gaf het moederbord zelfs niet meer aan dat er een internetkabel in stak (het lampje brandde niet meer).

Ik weet ook heel zeker dat het niet aan mijn internet ligt, want de pc heeft al aan meerdere modems gehangen.

Omdat ik niet van plan ben het moederbord uit mijn pc te halen, dacht ik misschien gewoon een netwerkkaartje te kopen, maar ik kan (of ik zoek gewoon niet goed genoeg) geen enkel kaartje vinden dat compatibel is met windows7.

Wie kan er mij uit mijn lijden verlossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je een ander netwerkkabel geprobeerd?

Is het zo ingesteld:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Zorgt dat uw router boven staat en dat doe je met de rechtermuisknop

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Je kan een draadloos netwerkkaart kopen die je in de usb-stick aansluit.

Alle nieuwe versie is Windows 7 geschikt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vergissen, maar praten we hier niet over bekabeld netwerk?

In dat geval eerst eens een ander kabeltje proberen. Je kan ook eens proberen een andere poort op je router te nemen.

Het lichtje op de kaart en de router gaat branden zo gauw de twee poorten elkaar zien, is puur hardware.

Heb je al eens in de BIOS gecheckt of de on-board netwerk kaart enabled staat ?

Je kan ook eens in device manager kijken of de kaart soms een fout geeft, maar normaal zou dat het link lichtje niet beïnvloeden.

En je zou geen enkel probleem mogen hebben om een netwerk kaart te vinden hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel degelijk bekabeld netwerk nodig, omdat mijn pc doorheen het jaar op mijn kot staat (ben een student in Leuven), en ik kan dus moeilijk even een draadloze modem of iets dergelijks zetten.

Ik heb het probleem niet fatsoenlijk uitgelegd, maar het moederbord vindt de kabel niet, omdat hij ook de onboard netwerk-kaart niet terugvindt. En een andere kabel insteken werkt niet (had het probleem zowel op kot als thuis).

Ik heb in het BIOS alle mogelijke opties bekeken (dus ook de hier voorgestelde), en kreeg geen enkele verandering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Everest op een andere computer en zet het op usb-stick

Installert Everest

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk mss even in apparaatbeheer of de driver geladen is, maar mijn gevoel is dat de netwerkinterface stuk is. Mss kan je ergens een los netwerkkaartje op de kop tikken of even lenen om te testen. Die dingen kosten trouwens vrijwel niets. Je moet eventueel in de BIOS wel je onboard uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.