Ga naar inhoud

Harde schijf


Jordyy

Aanbevolen berichten

Hallo , ik ben nog maar net op dit forum en heb een vraag.

Ik heb de harde schijf ( Lacie Network Space 2) gekocht.

Wanneer ik thuis kwam keek ik naar de handleiding , waarin stond :

Installatie

1. Sluit de voeding aan.

2.Sluit de ethernet-kabel aan op de drive en op uw lokaal netwerk (router of hub)

3.Druk de aan/uit-knop in tot de led blauw knippert. Als het lampje stop met knipperen is de drive klaar voor gebruik.

Dit heb ik allemaal gedaan , mijn harde schijf heeft 12 uur aan gelegen en het lampje knipperde nog steeds. Er was ook een cd-tje bij voor het verbinden van de harde schijf (die aan de router lag ) en de harde schijf.

Ik heb de harde schijf uitgezet want ik vond dit behoorlijk lang.

Vanzelfsprekend was er ook een USB-kabel bij , ik heb deze dan geprobeerd maar mijn laptop doet er niks mee.

Hierbij heeft de USB-kabel ook 5 uur ingezeten.

Nu weet ik echt niets meer wat ik kan proberen , kan iemand mij helpen ?

Danku !

Grtz ,

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jordyy,

Stopt de hardeschijf ook met knipperen als u hem ongeveer 2 seconden ingedrukt houdt? Als dat het geval is en de hardeschijf daarna weer begint met knipperen dan zou dat kunnen betekenen dat die dan in standby modus is en dus klaar voor gebruik.

Voor het probleem dat de computer hem niet vind.

Heeft u Lacie network assistent ook geinstalleerd?(Deze is te vinden op de bijgeleverde cd)

Edit: wat voor besturingssysteem gebruikt u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de harde schijf aangesloten (voeding) . hierbij start ik ze op koppel ze aan de pc via usb.

Ja , ik heb ook Laci network assistent geinstalleerd , maar daarbij zegt hij dathij verbinding maakt met de harde schijf maar 5 uur later doet hij steeds niks.

Ik gebruik Windows vista home premium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit soort problemen(het niet vinden en herkennen van hardware) eerder gehoord en zelf meegemaakt met gebruik van Windows Vista.

Heeft u al geprobeerd verbinding te maken met de hardeschijf op een andere pc? Zo niet probeer dit.(gelieve een andere pc met Windows xp of Windows 7)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik helaas dat uw hardeschijf niet werkt.

U kunt het beste terug gaan naar de winkel waar u hem hebt gekocht, wat vaak ook even help is het probleem aan hun vertellen soms weten zij hier nog een oplossing voor.

Maar omdat uw hardeschijf nergens zichtbaar is vermoed ik van niet. Omdat uw schijf niet zichtbaar is kan ik verder weinig meer doen.

Edit: Misschien heeft iemand anders op dit forum nog een idee?

aangepast door Mr.Raven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch bedankt voor de info ! , Misschien zal ik nog eens zeggen wat ik precies doet (Misschien is er een fout.)

Ik sluit de voeding aan op mijn harde schijf , ik duw op de aanknop aan , ik sluit de usb kabel aan op mijn laptop.

---------- Post toegevoegd om 14:14 ---------- Vorige post was om 14:10 ----------

Volgens mij heb je een defecte schijf gekocht.

Gewoon terugbrengen naar de winkel en het probleem uitleggen. Normaal moeten ze je dan een andere geven.

Zou misschien kunnen , ik zal naar de winkel gaan , nog wat info vragen en als ze mij daar kunnen vertellen dat deze defect zal ik een nieuwe meenemen , ik hou jullie op de hoogte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.