Ga naar inhoud

Verkennen


Reintje

Aanbevolen berichten

Hallo

wou graag weten hoe het komt dat er bij "verkennen",nadat ik een programma zoals corel paintshop pro

installeerde te zien zijn,is mij nu maar opgevallen omdat "verkennen" altijd van boven in dat lijstje stond,kan en mag ik dat daar uit verwijderen,is mijn programma van corel dan ook weg,of kan ik dat ergens instellen bij de browser zodat het niet meer in het lijstje bij verkennen komt?

Hartelijke dank

Reintje

post-15759-1417704490,4272_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma Verkenner (of Verkennen) is een basis-onderdeel van Windows XP. Als je dit verwijderd, zal je windows niet meer werken. Je zult dan alleen je bureaublad te zien krijgen, en verder niets. Wat je zou kunnen proberen (ik weet niet of het mogelijk is), is met de rechter muisknop op [verkennen] klikken en dan kiezen voor [verwijderen uit deze lijst] of [snelkoppeling verwijderen]. Als er alleen de mogelijkheid [verwijderen] wordt gegeven, kun je hier rustig de eerste keer op klikken. Je krijgt dan een waarschuwingsschermpje. Lees dit goed door en kies voor de optie die jou het best past.

Standaard zal het niet mogelijk zijn om het programma Verkenner (Engels: Explorer) te verwijderen, maar de snelkoppeling zou je moeten kunnen uitschakelen. En dit betreft enkel een snelkoppeling, dus zal het verwijderen hiervan geen gevolg hebben voor de werking van het programma.

Een snelkoppeling is een klein linkje naar een uitvoerbaar programma. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een postbus in het postkantoor. Als je iets in de postbus gooit, komt het uiteindelijk bij de eigenaar van die postbus aan. Als de postbus weggehaald wordt, blijft de eigenaar gewoon doorwerken, hij krijgt alleen geen post meer op die manier. Door te klikken op de snelkoppeling (bericht in de postbus), vertel je het programma dat het zich moet openen (de eigenaar van de postbus moet bij jou langskomen).

De vergelijking klopt niet helemaal, maar een betere kan ik zo niet bedenken. Hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gemmeke,

dank voor je reactie,ik wil zeker niet die verkenner verwijderen,maar

wel enkele dingen die daar bijgekomen zijn

dus als dit maar snelkoppelingen zijn dan mag ik dat er uit doen,als

ik er rechts op klik en dan verwijderen zou mijn programma van Corel fotoshop niet verwijderd zijn?

:hmmmm:

Dankbare groetjes

Reintje:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemmeke,

Het gaat hier niet over het verwijderen van de verkenner.

Maar wel over het snelmenu (contextmenu) als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt in de verkenner.

@Reintje,

Ik heb deze link in de aanbieding maar de software zal in het Engels zijn, zoals de meeste.

Is het zo belangrijk dat je iets in het snelmenu verwijderd krijgt, is het zo storend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.