Ga naar inhoud

nieuwe desktop


Aanbevolen berichten

hallo,

Hier ben ik weer :). Na de problemen met mijn laptop heb ik besloten om terug over te stappen naar een desktop. Alleen weet ik niet goed op wat ik precies moet letten of wat alles betekent (zoals HDD, RAM, Proccessor. Allee ik weet wel waar het voor dient maar niet wat het beste is.). Ik zou graag een desktop kopen van het merk Packard Bell of Acer. Is dit een goede keuze of niet? De desktop moet vooral snel zijn en moet dienen om spelletjes te spelen (zoals sims2), op internet te zitten en om zeer snel en handig documenten op te kunnen stellen (office).

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vul eerst even dit in als je wil.

Nu een paar verklaringen kan ik je al meegeven.

HDD - is een Hard Disk Drive/Harde schijf en die dient dus voor het besturingssysteem-programma's alsook het opslaan van al je bestanden en dergelijke.

RAM - is dus het interne geheugen en ook dat dient dus voor het TIJDELIJK opslaan van gegevens en een PC kan dus helaas niet zonder,een hedendaagse PC heeft genoeg met 4Gb aan RAM geheugen.

Gb - is dus Gigabyte.(een maateenheid die tegenwoordig vaak in de PC wereld word gebruikt als zijnde HOEVEELHEID geheugen een onderdeel heeft)

Dit is dan ook een KORTE omschrijving van een aantal onderdelen in je PC.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - spelletjes spelen zowel op internet als van een cd (voornamelijk de sims2), voor school (microsoft office), op internet surfen.
  2. Wat is mijn budget ? - liefst niet meer dan € 1000
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - maakt voor mij niet uit. Persoonlijk zou ik kiezen voor een merkcomputer omdat ik te weinig ken van pc's om er zelf een te kunnen samenstellen.
  4. Ga ik overklokken ? - ben ik nu nog niet echt van plan. Alleen als dit nodig blijkt te zijn.
  5. Ga ik later upgraden ? - Ik denk niet dat dit echt nodig is, aangezien ik geen gebruik maak van zware programma's.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik denk dat dit niet echt nodig is voor mij. Als het je pc op termijn sneller maakt dan wel.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nope, te weinig kennis voor :(
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Liefst wel, Windows 7 home premium is goed voor mij.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Als alles degelijk uitgelegd staat wil ik dit eventueel wel zelf proberen :)
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nope heb ik niet ik zou het liefst wel een pc van packard bell of acer hebben maar ik heb een mooie behuizing gevonden op alternate dus dat mag ook.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ja, alleen een monitor een toetsenbord en een muis heb ik al.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Een stille pc mag altijd maar is iet echt noodzakelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.