Ga naar inhoud

multimedia-audiocontroller


Gast fietserke

Aanbevolen berichten

Gast fietserke

ik heb recent een paar reeds lang niet meer gebruikte programma's uit de softwarelijstverwijderd van mijn dell 4500.

sindsdien kan ik geen geluidsbestanden meer afspelen of bewerken, ipod wordt niet meer herkend zelfs na herinstallatie van itunes.

boodschap zegt dat er een probleem is met multimedia-audiocontroller. in de device controller zie ik staan dat er software ontbreekt (vermoedelijk drivers). ik heb geprobeerd met het downloaden van drivers van op de dellwebiste en de oorspronkelijke installatiediskettes maar het porbleem geraakt niet opgelost.

met de wizard update kan ik wel bladeren tot de folder waar ik de dell drivers in heb opgeslagen maar ik kan ze niet kiezen want geeft na selectie alleen een knop "annuleren".

bon, na uren proberen ben ik ten einde raad. ik hoop dat iemand met op de goede weg kan zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

de drivers van dell (er staan er 7 op de dell site: is er niet ééntje die het eigenlijk probleem veroorzaakt?) had ik al gedownload maar dat heeft het probleem niet opgelost. of moet je dan nog extra's doen of checken?

in bijlage apparaatbeheer in 2 delen:waarom dit zo klein geworden is weet ik niet, sorry

post-27448-1417704504,269_thumb.jpg

post-27448-1417704504,2242_thumb.jpg

aangepast door fietserke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dit eerst omdat je reeds bij Dell bent geweest.

Download Ccleaner

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.

Soms is 1 analyse niet voldoende.

Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.

Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken.

Klik op “JA”. Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Ook register reinigen

Herstart de computer.

Voor de audio driver zijn er teveel soorten driver.

Je kan beter op deze site (klik) gaan

Klik op mijn systeem scannen en dan zal Dell uw systeem scannen en de audio driver voorstellen.

Kan zijn dat je actieveX moet installeren en dat ziet je boven uw browser door de gele of witte balk te klikken en met de rechtermuisknop op downloaden klikken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

beste stegisoft,

na lange vakantie kan ik terug aan de slag

ik heb de crapcleaner acties uitgevoerd

register reinigen : dat zegt me niet veel

daarna via je link op de dell website gekomen MAAR dat wil mijn systeem niet scannen> daardoor moet ik manueel het dell-model invoeren en kom ik weer in dezelfde situatie als beschreven op 2/8 : 7 drivers voor geluid, allemaal gedownload maar pc werkt nog niet naar behoren?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Scannen op Dell-site lukte niet.

Via apparaatbeheer gevonden dat "PCI\VEN_8086&DEV_24C5&SUBSYS_01321028&REV_01\3&267A616A&0&FD"

van Analog devices is (Soundmax)> zo wist ik welke vd 7 audio-drivers op Dell het was.

Die heb ik gedownload (voor de 3e keer denk ik) en via de wizard in apparaatbeheer eindelijk correct uitgepakt.

Ik denk dat het probleem hem net in dat laatste zat, nl dat de driver niet correct geinstalleerd was.

Blij dat die frustrerende situatie nu achter de rug is. Alvast bedankt voor alle suggesties. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.