Ga naar inhoud

DVD speler


sylvia diederen

Aanbevolen berichten

Wij hebben voor onze dochter een portable dvd speler gekocht:

Lenco WALKY-BOX pink DRAAGBARE 7” (17,5 CM) DVD SPELER MET INGEBOUWDE ACCU

WALKY-BOX_pink.jpg

Als ik een gewone USB stick (FAT) aansluit dan geeft ie wel filmpjes weer, echter wanneer ik een externe harde schijf aansluit met dezelfde filmpjes dan ziet ie deze niet.

:thumpdown:

Ik heb de schijf al opnieuwe geformateerd naar exFAT (32Kb) ipv NTFS opdat ik dacht dat ie het dan wel zou zien (iedem aan de usb stick)

Weet iemand raad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Asus de verklaing heeft gegeven.

Een externe schijf formatteren in FAT32 zou ik niet doen.

Fat32 heeft een aantal beperkingen die je niet hebt bij NTFS.

Bij fat32 is de maximum grootte van een bestand beperkt tot 4 GB.

NTFS is ook stabieler dan Fat32 en je kan met NTFS beter de beveiliging van de bestanden instellen dan met fat32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meest voor de hand liggende verklaring is dat die USB-poort enkel bruikbaar is om USB-sticks te lezen en dat ze te weinig spanning gaat leveren die nodig is voor de voeding van de externe HDD.
Ik denk dat Asus de verklaing heeft gegeven.

Een externe schijf formatteren in FAT32 zou ik niet doen.

Fat32 heeft een aantal beperkingen die je niet hebt bij NTFS.

Bij fat32 is de maximum grootte van een bestand beperkt tot 4 GB.

NTFS is ook stabieler dan Fat32 en je kan met NTFS beter de beveiliging van de bestanden instellen dan met fat32.

Zoals reeds aangehaald gaat de USB-poort te weinig spanning leveren om de externe HDD te voeden...in je externe HDD zitten bewegende onderdelen in, dus om deze te laten functioneren is er een minimum aan voeding (lees : electriciteit) nodig.

Een laptop, netbook of pc levert deze spanning wel.

De USB-poort op jouw Lenco is niet berekend op stroomvoorziening en is bijgevolg enkel bruikbaar voor USB-sticks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er helaas niets anders op zit...nu, USB-sticks van 256GB bestaan ook, alleen : ze zijn nog niet echt prijsvriendelijk (klik er op) te noemen... ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.