Ga naar inhoud

Windows 7 SystemTray


Gast MatsDM

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb vroeger software zoals Connectify geïnstalleerd en ook succesvol gedeïnstalleerd. Maar nu staat het nog in bij mijn SystemTray-icoontjes.

!! DE ICOONTJES STAAN NIET IN DE SYSTEMTRAY, MAAR WEL IN DE LIJST WAAR JE KAN AANDUIDEN OF JE MELDINGEN AL DAN NIET WIL WEERGEVEN (Configuratiescherm > Systeemvakicoontjes) !!

[ATTACH=CONFIG]12597[/ATTACH]

Hoe kan ik deze verwijderen (niet alleen die van Connectify maar ook de andere) verwijderen??

ZO SNEL MOGELIJK HULP AUB

MatsDM.

aangepast door MatsDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog steeds niet opgelost!

Ze staan niet meer in mijn SystemTray, maar wel in de lijst (Configuratiescherm > Systeemvakpictogrammen) waarin je kan kiezen op je meldingen al dan niet wil laten weergeven.

Deze (al gedeïnstalleerde programma's staan er nog in.

- Desktops.exe

- Connectify.exe

- FreeScreenVideoRecorder.exe

- Avgtray.exe (ik ben ondertussen overgestapt op Avast!)

- CLUpdate Application.exe

- GladinetClient.exe

- TeamViewer.exe

- WindowsTabs.exe

- ...

HOE MOET IK DEZE ALLEMAAL VERWIJDEREN??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp wil je de niet meer gebruikte pictogrammen die in onderstaand venster staan weg hebben. B.v van programma's die je reeds verwijder hebt en niet meer op je systeem aanwezig zijn??

Klik op de afbeelding om ze te vergroten

post-24526-1417704510,2462_thumb.jpg

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

@MatsDM:

U kan kiezen welke 2 manieren u gebruikt: bericht #5 of #6.

Als u bang bent om te werken in het register en daar geen ervaring mee heeft, kies dan best voor bericht #6, anders kan je bericht #5 (dit bericht dus) proberen.

Ik heb het net uitgetest en het onderstaande werkt. Maar maak voor alle zekerheid een herstelpunt zoals hier beschreven zodat je nog terug kan als je iets fout gedaan hebt.

- Klik onderaan op het startmenu.

- typ het woord regedit

- ga naar deze sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

- aan de rechterkant zie je nu onder andere Iconstreams en PastIconStream staan. Die 2 mag je verwijderen. Rechtsklik op Iconstreams en kies Verwijderen. Rechtsklik op PastIconStream en kies Verwijderen

- Sluit het register (Bestand/Afsluiten)

- Rechtsklik op een vrij gedeelte de taakbalk onderaan je scherm (dit is de balk waar je vensters op staan) en kies "Taakbeheer starten"

- Zoek in die lijst naar explorer.exe. Rechtsklik erop en kies "Proces beëindingen"

- Kies daarna Bestand/Nieuwe taak uitvoeren... en typ explorer

- Voila nu zijn de pictogrammen van programma's die niet meer op je computer staan verwijderd uit de meldingspictogrammen. Nu moet je op het pijltje klikken bij je pictogrammen onderaan rechts van je scherm en kiezen voor "Aanpassen..." In die lijst zul je nu geen "oude" verwijderde programma's meer zien staan. Het gedrag van de juiste pictogrammen kan je nu weer aanpassen als je wil. Als je wil dat je virusscanner altijd te zien is in de systemtray klik je daar op "Pictogram en meldingen weergeven" enz...

Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/318629-Meldingspictogrammen-in-Vista

(is voor vista, maar die sleutels komen exact overeen met Windows 7)

Kun je er een beetje aan uit? Ik heb het zo eenvoudig mogelijk proberen uit te leggen. Bij mij lukt het (de oude pictogrammen van verwijderde programma's verschijnen niet meer in mijn meldingspictogrammen)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst een back-up van je register, hoe je dat doet lees je (Klik)hier.

Rechtsklik op je bureaublad en kies Nieuw tekstdocument (kladblok)

Kopier de hele tekst hieronder vermeld en plak deze in het lege kladblokbestand

@echo off
cls
set regPath=HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify
set regKey1=IconStreams
set regKey2=PastIconsStream

echo Het explorer proces moet worden beeindigd om de systeemvak pictogrammen cache te kunnen wissen. 
echo Sluit alle active programma's voor aleer verder te gaan.
echo.
pause

echo.
taskkill /IM explorer.exe /F
echo.
FOR /F "tokens=*" %%a in ('Reg Query "%regpath%" /v %regkey1% ^| find /i "%regkey1%"') do goto iconstreams
echo Registry key "IconStreams" is reeds gewist.
echo.

:verify-PastIconsStream
FOR /F "tokens=*" %%a in ('Reg Query "%regpath%" /v %regkey2% ^| find /i "%regkey2%"') do goto PastIconsStream
echo Registry key "PastIconsStream" is reeds gewist.
echo.
goto confirm-restart

:iconstreams
reg delete "%regpath%" /f /v "%regkey1%"
goto verify-PastIconsStream

:PastIconsStream
reg delete "%regpath%" /f /v "%regkey2%"

:confirm-restart
echo.
echo Windows moet herstart worden om de systeemvak pictogrammen cache reset te kunnen voltooien. 
echo.
echo Nu herstarten? (Y/N) and press Enter: 
set /p choice=
If %choice% == y goto restart
echo.
echo Herstarten afgebroken...sluit dit venster 
explorer.exe

:restart
shutdown /r /t 0
exit

Kies nu links bovenaan Bestand >> Opslaan als

post-24526-1417704510,3008_thumb.jpg

Opslaan kies je voor Alle bestanden(*.*)

Bij bestandsnaam zet je Systeemvak pictogrammen reset.bat

Druk dan op Opslaan en sluit kladblok af.

Je vind nu op je bureaublad het .bat bestand "Systeemvak pictogrammen reset.bat"

Dubbelklik erop en volg de aanwijzigingen.

aangepast door Kurtt
niets gewijzigd per ongeluk op bewerken geklikt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.