Ga naar inhoud

Laptop, zeer hoge temperaturen


Jordy1471

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb hier een probleem met mn broer zn laptop. Als hij een spel wilt spelen valt zijn laptop uit. Bij het checken met speccy staat de temperatuur van het moederbord en de cpu beiden op iets in de 80°C en dit bleef stijgen. Ik heb hem van miserie moeten afsluiten om hem af te koelen.

Heeft er iemand een oplossing?

Er is nog garantie, laptop 1,5 jaar oud. Emachines G630

Speccy-logje volgt later op de dag.

Met Vriendelijke groeten, Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal dit veroorzaakt worden door stof die het goed koelen van de processor verhindert.

Is aan de zijkant de openingen voor de koeling vrij van stof en dergelijke, als deze vrij zijn kan de koeler die in de laptop zit wel eens verstopt zijn.

Daar je nog garantie hebt op deze laptop lijkt het mij het beste om dit door een erkende herstellingsdienst te laten doen.

Maar we wachten nog even het logje van Speccy af.

Hier een afbeelding hoe het eruit zou kunnen zien

9985d1301423867-aspire-100-cpu-en-oververhitting-geen-notebookfan.jpg

post-24526-1417704510,0801_thumb.jpg

aangepast door Dasle
afbeelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De openingen zijn vrij.

Laptop is een paar maanden geleden nog binnen geweest voor een defect touchpad zn defecte HDD. Ik veronderstel dat ze dat dat wel zouden hebben gezien.

Niet noodzakelijk, degelijk stofvrij maken vereist de nodige demontage.

Die foto ken ik van ergens... xD

Zet je laptop achteraan omhoog door bijvoorbeeld onder elk achterste steuntje 2 CD/DVD-doosjes te plaatsen...hierdoor kan ie vrijer ademen. Let er wel op dat je de ventilatie openingen niet hindert.

post-20447-1417704510,2033_thumb.jpg

Beschrijf ook eens op welke ondergrond(en) deze laptop meestal wordt gebruikt en hoe oud hij is ?

Temperaturen kan je blijven monitoren met Speccy : elke keer dat je Speccy runt krijg je een actuele stand van zaken : processor, moederbord en harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de tip uit met de CD/DVD-doosjes...let wel op voor belemmering van de ventilatie-openingen aan de onderzijde.

Post na een half uur een nieuw Speccy-logje zodat we kunnen checken of dit een positieve invloed had.

Neem alvast ook eens deze post (klik er op) door...verder in dat topic vind je ook vergelijkingen 'voor en na' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.