Ga naar inhoud

Berichtregels automatisch uitvoeren bij checken nieuwe mail


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik wil dat al mijn mails van PC-Helpforum gesorteerd weergegeven worden in Outlook 2010. Daarom heb ik in Outlook devolgende mappen aangemaakt:

- map PC- Helpforum (gewoon) (voor de gewone berichten, die de tekst "reactie op" in de hoofding hebben)

- map PC- Helpforum (kwalijk) (voor de kwalijke berichten, met "kwalijk bericht van" in de hoofding)

- map PC-Helpforum (pm's) (voor de privéberichten, die "privébericht van" in de hoofding hebben)

Op basis van wat in de hoofding staat (de titel van de mail), wordt de mail naar de juiste map verplaatst.

Ik heb mijn gmail account geimporteerd in Outook. (zie onderste pijl in de tekening). En in dat Postvak staan dus mijn ontvangen mails. (zie blauwe kader in de tekening). Die moeten nu gesorteerd worden in de mappen PC-Helpforum (gewoon), PC-Helpforum (kwalijk) en PC-Helpforum (pm's)

post-484-1417704510,7884_thumb.jpg

Zoals je weet heb ik dus al 3 berichtregels ingesteld zodat afhankelijk van de titel (gewoon,kwalijk,pm) de mail in de juiste map terecht komt. Dat lukt wel, ze komen allemaal in de juiste mappen terecht, maar dit gebeurt NIET automatisch. Ik moet ALTIJD dit doen:

Ik moet altijd eerst op "Regels en waarschuwingen beheren..." klikken.

post-484-1417704510,8283_thumb.png

Daarna klikken op "Regels nu uitvoeren..."

Daarna klikken op "Uit te voeren regels selecteren"en dan mijn 3 gemaakte berichtregels aanvinken en dan op "Uitvoeren" klikken. Dan pas wordt het verwerkt en komen de mails in de juiste mappen.

Dit moet toch automatisch kunnen gebeuren? Van zodra ik de mails binnenkrijg , dat die berichtregels automatisch worden uitgevoerd?

Weet iemand hoe dit moet? Want ik vind het vervelend altijd dezelfde handelingen uit te voeren. (regels/regels en waarschuwingen beheren/regels nu uitvoeren/de 3 berichtregels aanklikken/ en dan op uitvoeren klikken)

post-484-1417704510,8671_thumb.png

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, als ik het juist begrijp dan komen je mails van PCH binnen op je gmail-account ?...of zie ik dat verkeerd ?...:hmmmm:

Ja. Ik heb een gmail account. Maar ik heb ook mijn gmail account geimporteerd in Outlook. Dus als ik Outlook opstart, wordt automatisch ook de mails van gmail daar getoond. Outlook download ze in feite van mijn gmail account.

Je kunt heel gemakkelijk een gmail account toevoegen aan je Outlook. Gewoon account toevoegen kiezen in Outlook en daar je gmailadres ingeven. Outlook 'herkent' dat het om gmail gaat en maakt de nodige instellingen.

Dus ik zou in Outlook graag hebben dat de mails van mijn gmail naar de juiste mappen gaan in Outlook. Dat lukt perfect , al mijn gmail emails komen in de juiste mappen terecht in Outlook, behalve dat ik steeds de regels moet uitvoeren. Dus op knop regels uitvoeren klikken en dan de gemaakte regels aanvinken. Dan worden ze correct verplaatst.

Het idee om ze in mappen te verdelen kwam eigenlijk van JP. Hij vroeg als dit ook ging in Windows Live. Dus als het in Outlook niet lukt, zal hij het in Windows Live Mail (dus in Hotmail zelf eigenlijk) willen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee om ze in mappen te verdelen kwam eigenlijk van JP. Hij vroeg als dit ook ging in Windows Live. Dus als het in Outlook niet lukt, zal hij het in Windows Live Mail (dus in Hotmail zelf eigenlijk) willen proberen.

I know, ook voor mij een herkenbare vraag... ;-)

Nu, mijn eigenlijke vraag werd niet beantwoord : komen de PCH-mails binnen op voor.beeld.1@gmail.com ?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, mijn eigenlijke vraag werd niet beantwoord : komen de PCH-mails binnen op voor.beeld.1@gmail.com ?..

Ja klopt.

---------- Post toegevoegd om 14:19 ---------- Vorige post was om 14:09 ----------

Ik heb iets gevonden op internet van iemand met een soortgelijk probleem. En hij heeft de oplossing erbij geschreven. Maar aangezien ik niet dagelijks met Outlook werk, begrijp ik niet wat hij precies bedoeld. Begrijp jij zijn oplossing hieronder?

zou ik graag willen dat de wizard regels elke keer automatisch worden uitgevoerd. Dat lukt niet. Ik moet naar het menu van de wizard regels, handmatig op 'nu uitvoeren' drukken en dan alle regels aanvinken.

Bij het aanmaken van regels wordt wel aangegeven dat de regels alleen lokaal werken, ofwel alleen op mijn pc binnen het netwerk. Om dit op te vangen, exporteren en importeren ik en mijn collega's de regels onderling, zodat iedereen op zijn pc die regels heeft. De regels zijn van toepassing op een gezamenlijk emailaccount waartoe iedereen toegang heeft. Toch werkt het automatisch verwerken van de regels niet...

Zijn oplossing:

Gelukt!

Ook dat is weer opgelost.

Het probleem is dat het gezamenlijk postvak
benaderd
word vanuit de persoonlijke postvakken maar technische gezien een postvak
an sich
is.

Instellingen die je maakt bij de wizard regels, stel je dus feitelijk in op je
eigen
postvak en daarmee alleen lokaal effectief, d.w.z.
niet
op het gezamenlijke postvak.

De oplossing is dus in te loggen op het account van dat gezamenlijke postvak (zelfs Automatisering heeft zich rot gezocht naar de inlogcode die al jááren niet meer was gebruikt
confused2.gif
). Nu ik de wizard regels op dat account heb aangemaakt, werkt het zoals ik wens.
biggrin.gif

Maar... nadien schrijft hij weer

Nu al mijn bovenstaande problemen zijn opgelost, stuit ik op een ander probleem. Het is bijna niet te geloven, maar de meest simpele actie voert hij niet uit; een binnengekomen bericht doorsturen naar een intern emailadres (distributielijst)... mad2.gif

Ik laat het binnengekomen bericht herkennen op verschillende manieren; emailadres afzender, vaste tekst in onderwerp en de combinatie van beide. Maar het mag niet lukken.

Again; iemand een idee?

Dus moet ik de berichtregels (criteria) maken in Gmail zelf. .. ?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okidoki, nu komen we to the point... ;-)

Je dient de mails eerst te sorteren in gmail, niet in je Outlook.

Maak in gmail eerst 3 labels aan : PCH-gewoon, PCH-kwalijk en PCH-PB.

post-20447-1417704510,968_thumb.jpg

Nu dien je per label een filter in te stellen...

post-20447-1417704510,9468_thumb.jpg

Voor PCH-gewoon wordt dat reactie op bericht, voor PCH-kwalijk wordt dat kwalijk en voor PCH-PB wordt dat privébericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AAAAAA

Dus eerst de regels aanmaken in je Gmail account zelf (in gmail zelf)

En daarna kan je gewoon in Outlook je Gmail-account importeren en worden die regels direct toegepast?

Enorm bedankt. Ik ga het straks eens uittesten. Maar misschien is het voor JP al voldoende dat het in Gmail zelf werkt. (dat het daar al automatisch in mappen wordt gestoken)

Zoals gezegd ga ik het straks eens testen; bedankt!!!!!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat zou moeten werken...

Labels en filters hebben we net getest en die werken in gmail...

Benaming is wat raar in gmail, maar een label is eigenlijk gewoon een map.

In jouw voorbeeld ga je dus de labels terug vinden ter hoogte van de pijl op afbeelding hier onder.

post-20447-1417704511,7747_thumb.jpg

Succes !... ;-)

aangepast door Asus
screen toegevoegd ter verduidelijking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd ook een hotmailaccount, maar eerder als noodzakelijk kwaad voor experimenten, o.a. voor PCH... ;-)

Eerder deze week heb ik JP de uitleg bezorgd om berichtregels in te stellen in WLM...er werd me op dat moment niet verteld dat het ging over een hotmail-account die via WLM werd beheerd, dan was de uitleg totaal anders geweest.

In hotmail is dit idd ook mogelijk, ik heb collega's die de mails die van mijn e-mailadres afkomstig zijn in een aparte map laten komen.

Nu, ik ga er van uit dat JP wel een seintje geeft als ie er niet uit geraakt... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.