Ga naar inhoud

overclocken AMD Phenom 2.8 X6 1055t


geoffke001

Aanbevolen berichten

Beste,

als ik mijn cpu wil overclocken naar 3.2 of hoger, en ik verhoog de fsb van origineel 200 naar 222 dan zit ik op een 3.1 Ghz en dan werkt de pc goed, maar als ik de fsb hoger zet dan staat mijn scherm stil het het "windows opstarten"

de multi heb ik naar 14x gebracht, de cpu voltage staat op 1.5 V

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de FSB overclockt dan overclock je ALLES wat daarop draait dus ook je grafische kaart en het geheugen.

Waarschijnlijk heb je daar ergens een zwakke schakel die een hogere FSB niet aan kan waardoor je systeem dus instabiel word en vastloopt.

Als je de mutiplier verhoogt dan overclock je enkel de cpu wat resulteert in een stabieler systeem daar je de rest met rust laat,let wel op de temperaturen van de cpu in dat geval uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus je raad me aan om mijn multiplier naar 16.5 te brengen?

edit: heb de multiplier naar 16.5 gezet en de fsb naar 224 = 3.13 ghz, het opstartlogo van windows bij "windows starten" komt er half op en dan blokt hij, dus ik geraak al iets verder,

wat kan ik nog aanpassen?

aangepast door geoffke001
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.