Ga naar inhoud

Goede computer?


Sick

Aanbevolen berichten

hey,

ik lees net alles na en zat al wat samen te stellen voor je:

azerty

trouwens jouw link is niet zichtbaar, als je hem voor een ander zichtbaar wilt maken zul je de directe link door moeten geven.

post-22150-1417704527,8445_thumb.jpg

ik wist niet of je nog wou gaan upgraden, overklokken, zelf assembleren en zelf instaleren, dus alleen bij het assembleren ben ik er van uit gegaan dat je dat niet zelf wou doen. verder wist ik ook niet of je nog een besturingssysteem nodig had. dat zit er nog niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste,

Bedankt voor de samenstelling maar ik en mijn zus hebben besloten om een nieuwe computer te kopen.

Hier is de samenstelling die ik heb gemaakt. Het mag maximum rond de 1350 komen. Deze samenstelling komt tot 1300 euro + goedkope case is 1350 euro. Passen ze wel allemaal bij elkaar? En zouden er ook sommige dingen kunnen zijn die overbodig zijn?

Is het ook mogelijk om maandelijks af te betalen zonder interest? Ik heb 600 euro en indien mogelijk wil mijn zus de rest maandelijks betalen aangezien wij nu enkel alleen thuis zijn en mijn ouders het druk bezig hebben met het huis in buiteland.

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm

ik zou dan toch liever hebben dat jullie even dit vragenlijstje langs lopen aangezien we dan een betere samenstelling kunnen maken voor jullie:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Om te gamen

2. 1300 euro

3. Liefst samenstelling

4. Overklokken doe ik niet tenzij het nodig is voor de een of andere reden.

5. Als ik de computer nog steeds krachtig genoeg is om de laatste nieuwe games te draaien dan is er geen upgrade nodig vindt ik. Maar het is best mogelijk dat ik zal upgraden en de kans ervoor is groot.

6. Die functies weet ik helaas niet daarom heb ik hulp nodig bij het samenstellen van een computer. Wat is er nou echt belangrijk en wat is er overbodig?

7. Neen ik zal niet zelf assembleren.

8. Ik heb een besturingssysteem nodig.

9. Het is gemakkelijk maar ik zal de webshop het laten doen zodat alles ultimaal getest kan worden.

10. Voor mij maakt de behuizing helemaal niet uit. De onderdelen zijn het belangrijkste. Behuizing kan altijd later nog.

11. Geen monitor, speakers of muis. Dit alles heb ik al.

11. Geen specifieke wensen behalve dat het mogelijk zou zijn of je maandelijks kan betalen.

Het probleem bij het kopen van een computer is dat als ik de grafische kaarten bekijk dan zie ik dat het maar tot de lage category behoort terwijl de computer staat bij gaming. Gvd.

Een vriend heeft deze laptop eergisteren gekocht en ik ben met hem meegegaan.

http://www.vandenborre.be/laptop/hp-dv7-6170be

De laptop is zeer goed maar is die wel echt krachtig? Want ik vertrouw die winkels niet. Als je echt een krachtige computer wilt, betaal je gemakkelijk 2000 euro terwijl je als je alles assembleert je al een krachtige computer hebt vanaf 1400 euro en zelfs minder. Dat is zo'n groot verschil. Als deze laptop echt wel daadwerkelijk krachtig is dan koop ik die gewoon.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

een laptop zal nooit de zelfde prestaties kunnen leveren als een desktop, dit komt omdat alles compact/mobiel moet wezen en soms ook energie zuinig.

ik zag dat je in jouw eigen samenstelling 2TB harde schijf had gezet, ik heb deze er uit gehaald omdat meestal genoeg is. als je die er wel in wilt hebben kun je gewoon de harde schijf 2x bestellen inplaats van 1x.

azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben u ongelooflijk veel dankbaar. Ook de andere forum gebruiker. Ik heb uiteindelijk definitief besloten om deze te kopen.

HP H8-1030BE bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Ik heb een beetje nagevraagd op youtube, op crysis 2 video's en zei zijden dat dit een beest computer is. Dit was zijn reactie op mijn commentaar: "DUDE YOUVE GOT THE BEST PARTS ON THE MARKET, AND ANYWAYS THESE SPECS ARE WAY BETTER THAN MINE SO IT'S... IT'S... obvious. YES You'll run on highest settings any game"

Toch wil ik jullie bevestiging. Ik vertrouw geen stores. Want het is altijd wel het een of ander gezeik. Nu is mijn vraag, zijn jullie er ook mee akkoord? Is dit wel daadwerkelijk een goede computer? Is dit de computer waar je urenlang aan één stuk kan gamen en op de hoogst mogelijke settings kan spelen op eender welk spel? Want ik deed even een google search en ook op youtube over de NVIDIA GF GTX 550i videokaart. Maar ik vindt er niets over. Ik geloof dat die i een typo is en dat het Ti zou moeten zijn. Antwoord zo snel mogelijk alstublieft. Nogmaals, ik dank jullie ongeloofelijk veel. Ik heb er gewoonweg geen woorden voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordelen:

  • 3TB harde schijf ruimte, maar dit zul je nooit vol krijgen tenzij je een heleboel films en games er op zet. 1TB is meer dan genoeg.
  • blu-ray speler.
  • 10GB ram, dit vind ik wel een raar getal om eerlijk te zijn en ik vraag me af hoe ze dit hebben verdeeld over de 4 bankjes.
  • kaartlezer, voor 5 euro heb je een 64 in 1 kaartlezer en deze is 15 in 1. maakt dus niet heel veel uit, maar is wel een plus punt.
  • WIFI
  • TV tuner
  • toetsen bord en muis inbegrepen

nadelen:

  • ik denk dat de kast te weinig ventilatie krijgt.
  • de GTX550TI is niet de beste kaart maar ook niet de slechtste. de GTX550TI is slechter dan een GTX460 (756MB versie) als ik de benchmarks moet geloven (en die geloof ik), je kunt dus echt een betere videokaart krijgen voor dit budget.
  • Azerty toetsenbord inplaats van qwerty toetsenbord (wat in nl standaard is).
  • je weet niet welk moederbord, welke voeding, hoe zwaar de voeding is, de latentie van het ramgeheugen en welke snelheid het ramgeheugen heeft.
  • de processor is moeilijk over te klokken omdat de multiplier vergrendeld is (bij de I7-2600K is die niet vergrendeld)

wat ze bij youtube zeiden klopt niet, deze pc heeft niet de beste onderdelen die op de markt zijn. de GTX 550 TI word (zoals ik al eerder zei) door veel andere videokaarten verslagen die zowel ouder als nieuwer zijn.

zoals eigenlijk meestal wel het geval is, is denk ik de samenstelling die ik gemaakt heb beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je hebt gelijk. Maar zou u eens een samenstelling willen maken via alternate.be? Aangezien het daar gemakkelijker is voor mij omdat ze van Belgie zijn. Prijs mag oplopen tot en met 950 euro maximum met windows 7 inbegrepen. Zonder monitor, toetsenbord en muis.

Of kent u een goede computer winkel die zelf al PC's hebben staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

erIk heb uiteindelijk een computer 2dehands gekocht voor 600 euro. Alles inbegrepen met nog 1 jaar resterende garantie. 22" Monitor van Samsung, toetsenbord en muis.

Hier zijn de systeem specificaties:

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64bit

Moederbord: Asus P6TD Deluxe

Processor: Intel core i7 930 2.80Ghz (8CPUs)

Geheugen: Ik zal straks eens kijken op het factuurtje. Het enigste wat ik weet is dat het 6gb ram is en dat de prijs 160 euro ervoor was.

Grafische Kaart: Nvidia GeForce GTX 480

Is dit een zeer goed koopje en een zeer goede gaming computer? Moederbord, RAM, Processor en de Videokaart heeft in totaal 1.116,05 euro gekost. Dus zonder al de rest. Ik vindt dat dit zeker een koopje was. Ik wil toch jullie mening hierover weten.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.