Ga naar inhoud

Goede computer?


Sick

Aanbevolen berichten

Soms is het gewoon beter om een nieuwe computer te kopen en bespaar je al die hoop gezever. Helaas kom je dan ook al direct aan de prijs van 1200 euro voor een game pc en ik heb slechts 600 euro. In principe is het mogelijk om een game pc te kopen 2dehands voor die prijs maar je moet het wel vinden en je moet met allerlei dingen rekening kunnen houden.

Aangezien ik zelf geen expert ben in die computer dingen is het onzettend moeilijk om een keuze te maken. Ik dacht nu even van als je die laatste vragen beantwoord dat ik dan mijn besluit al kon trekken maar er komt telkens weer iets.

Zoals je al zelf zei is de eerste computer het best maar de eigenaar ervan laat niets meer weten. Over de tweede heb ik ook mijn twijfels. Aankoop prijs is 1900 euro en een halfjaar later verkoopt hij die voor slechts 600 euro. Videokaart dateert sinds 2009 ongeveer. Zo'n dure PC met een oude videokaart? Kan toch niet? Nou die kleine leugentjes zijn niet zo erg.

Ik wil gerust een nieuwe videokaart kopen maar dan moet je weer rekening houden met enkele zaken. Zoals het moederbord denk ik.

Die laatste met die Crysis 2 foto ziet er goed uit maar daarover heb ik ook mijn twijfels. Ik wil ook gerust een nieuwe videokaart kopen maar dan is het weer hetzelfde zoals hierboven.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bekijk de vorige niet meer. Ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om deze te kopen voor 650 euro.

Reuze (Gamers) PC I5 2500 Sandy Bridge quad+4GB DDR3+GTXN470 - Te koop | 2dehands.be

De processor en videokaart dateren nog van recent. Maximum 1 jaar geleden. De eigenaar heeft mij verteld dat hij de Computer heeft samengesteld en een totale kosten van 950 euro aan heeft gehad. Voor de rest heeft hij mij nog gezegd dat hij een nieuwe processor heeft liggen, namelijk de I5 2400 en dat als hij deze erop zet ik dan de computer mag hebben voor 600 euro.

De prijzen zijn qua hetzelfde tussen de I5 2500 en de I5 2400. Weet jij nou eigenlijk wat het verschil is?

En wat vindt je er zelf van? Goed of niet? Meer hoef ik niet meer te weten en ik bedank je weer voor al je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een intel moederbord en zulke moederbord staan bekend om gewoon als desktop te gebruiken en niet voor games.

Ik heb eens gekeken wat het u zou kosten als het nieuw is:

Met =1&product[393569]=1&product[363903]=1&product[386489]=1&product[391327]=1&product[392765]=1&product[364846]=1&product[7517]=1&product[394041]=1"]snelle videokaart voor de prijs van 952 euro

Met een =1&product[393569]=1&product[363903]=1&product[386489]=1&product[391327]=1&product[392765]=1&product[7517]=1&product[394041]=1&product[388654]=1"]behoorlijke videokaart voor de prijs van 812 euro

Ik heb als processor i5 2500K genomen dat sneller is dan i5 2500

Daarbij hebt je 8 Gb geheugen.

Montage inbegrepen door azerty doch Windows 7 dient je zelf te installeren wat niet moeilijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een intel moederbord en zulke moederbord staan bekend om gewoon als desktop te gebruiken en niet voor games.

Ik heb eens gekeken wat het u zou kosten als het nieuw is:

Met =1&product[393569]=1&product[363903]=1&product[386489]=1&product[391327]=1&product[392765]=1&product[364846]=1&product[7517]=1&product[394041]=1"]snelle videokaart voor de prijs van 952 euro

Met een =1&product[393569]=1&product[363903]=1&product[386489]=1&product[391327]=1&product[392765]=1&product[7517]=1&product[394041]=1&product[388654]=1"]behoorlijke videokaart voor de prijs van 812 euro

Ik heb als processor i5 2500K genomen dat sneller is dan i5 2500

Daarbij hebt je 8 Gb geheugen.

Montage inbegrepen door azerty doch Windows 7 dient je zelf te installeren wat niet moeilijk is.

Om eerlijk te zijn, koop ik dan beter alles nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik dacht dat er al een koeler bij zat. Jij hebt inderdaad gelijk. Beter nieuw kopen.

Edit; De persoon van die computer heeft me net gecontacteerd. Die zei het volgende:

Beste,

Sorry voor de late reactie,maar even op familie bezoek geweest.

Vooreerst even bevestigen dat alles wat erin die pc zit echt NIEUW is.

Het moederbord van Intel is een zeer degelijk moederbord,maar om er een volledige gamers pc van te maken,is het beter om een speciaal gamers moederbord te kiezen.

Maar hangt ervan af wat je met die pc wil doen,als het is om regelmatig is een game te spelen is dit moederbord perfect.Als het is om hoofdzakelijk games te spelen,zou ik voor een ander bord opteren.

De moederborden van Intel staan gekend als super degelijk,maar zonder veel toeters en bellen zoals ik dat noem.

Geheugen uitbreiden naar 8 ipv 4gig is geen probleem,maar stel me de vraag wat je er in godsnaam gaat mee aanvangen,want zelfs die 4 ga je nooit of zeer zelden volledig aanspreken.Latjes bijsteken kan zonder enig probleem.

Nu de vergelijking gaat ook niet helemaal op,omdat de Site die hier vermeld word een NL site is,wat wil zeggen dat je als er wat dan ook scheelt je naar Nederland moet.

Nederland(ook Duitsland) is echt wel beterkoop,maar de service is navenant,prijsverschil zit em hoofdzakelijk in het BTW verschil tussen Belgie en Nederland.

En nogmaals de 2500k is een identieke processor als de 2500,enkel kan je de ene overklokken en de andere niet. Er zit geen enkel snelheids of krachtverschil in.Let wel op elke garantie vervalt op een processor als de fabrikant ziet dat ie overklokt geweest is.Niettegenstaande ze het wel verkopen,maar overklokken is steeds op risico van de koper.

Nu om samen te vatten,voor mij moet je zeer zeker deze pc niet kopen,als je denkt dat je op een ander beter gesteld geraakt,moet je dat doen.

Als er geen vertrouwen is tussen koper en verkoper,heb ik zelfs liever dat je niet bij mij koopt.

Een ding weet ik wel zeker,dat is dat je voor die 650 euro een geweldige machine krijgt,die volgens de regels van vakmanschap in elkaar gestoken is.

Bij aankoop via Internet,dus online aankopen via website(webwinkel),moet je zelf opdraaien als er wat scheelt,daarmee bedoel ik dat je dan zelf alles moet opsturen naar de fabrikant,je kan in de meeste shops zelfs niet tercht omdat het enkel online werkt.Maar omwille van de soms toch wel behoorlijke prijsverschillen word het wel gedaan,zij hebben ook de kosten(en lasten) niet van een echte winkel.En meestal kan je er ook niet tercht voor informatie.Er zijn echter een paar andere winkels die zowel online als aan de balie verkopen,die zijn uiteraard het interessants.Maar steeds iets duurder.

Let ook op met forum artikels ,ik heb meer dan voldoende ervaring om wat ze schrijven te lezen met een korrel zout,gewoonlijk zijn het de echt fanatiekelingen die reageren,maar je moet tussen de regels kunnen lezen wat ze bedoelen,nooit blindelings op vertrouwen.Want op eenzelfde vraag krijg je regelmatig de meest compleet uiteenlopende reacties.

Diegenen die je echt raad kunnen geven zijn de iets kleinere computerswinkels,die perfect meedenken met wat jij specifiek wil,enige nadeel is hun prijs.

Maar ik laat de keuze aan jou en heb daar ook geen probleem mee.

Diegenen die al een pc gekocht hebben van mij weten wat en hoe,en zegt veel meer dan mails.

Bekijk mijn reputatie maar even op tweedehands in mijn profiel.

Nog succes met je zoektocht

-----------------------------------------------

De persoon van de tweede computer heeft me ook net gecontacteerd en wou die PC echt weg. Omdat ik hem had verteld dat hij de nieuwste processor heeft, verkoopt hij nu enkel de computer bak voor 580 euro terwijl hij die ervoor verkoopde met scherm en alles voor 600 euro.

Ik moet er toch wel even van lachen.

Ik heb al hoofdpijn gekregen van al die computers. Ik ben het bijna zo kotsbeu.

Krachtige PC i7 2600k 3.40 GHz nieuwste processor!!!!! - Te koop | 2dehands.be

Wil je even voor mij checken of het een goede moederbord is? Zodat ik geen rekening hoef te houden met het kopen van een nieuwe videokaart. Want dat is alles wat die computer eigenlijk mist en eventueel een nieuwe case maar dat is alles.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krachtige PC i7 2600k 3.40 GHz nieuwste processor!!!!! - Te koop | 2dehands.be

Het is in principe een zeer goede computer met goede moederbord.

Maar zoals ik reeds melde kan je best ter plaatste kijken of games goed werken.

Als de games goed werken dan is het OK.

Wat de man met de lange brief vermelde komt ook overeen met wat ik reeds zei.

Hij geeft ook toe dat Intel moederbord niet geschikt is voor games.

Wat hij mogen zeggen, Azerty geeft zéér goede service.

Ik kan op afstand natuurlijk niet beoordelen dat hij nieuwe computer in mekaar zet.

Zoiets kan je alleen ter plaatse zien.

Ik zou als ik u was het even laten bekoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.