Ga naar inhoud

Windows start niet meer op


dgpatje

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds vanmorgen een probleem met het opstarten van onze pc.

We krijgen een zwart scherm met de vermelding : "Windows kan niet opstarten door een fout in de software. De benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden."

We raken ook niet in de veilige modus om een herstelpunt te kunnen maken.

Dit bericht hebben we even op de pc van onze zonen gepost, want we weten niet hoe we de onze moeten aan de praat krijgen. Kan iemand ons helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer windows xp opnieuw te installeren via methode 1 of methode 2 in onderstaande link

Install, reinstall, or uninstall Windows - Help & How-to - Microsoft Windows

(ik zou eerst methode 2 proberen:)

1..plaats de windows cd in de computer

2...reset de computer of zet deze uit en daarna terug aan

3..druk nu op een willekeurige toets zodra er komt te staan ""druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten ""

4...in het scherm welkom bij setup drukt u op enter om de setup te starten , belangrijk dus niet op R drukken ..

5...acepteer de gebruikers overeenkomst door op F8 te drukken

(je krijgt nu een blauw bios scherm te zien )

6...selecteer nu met de pijltjes de partitie waarop windows is geinstalleerd..meestal is deze al geselecteerd

7..NU hoef je verder alleen maar op de R te klikken om je systeem te repareren

(Als u je computer wil opstarten met windows xp cd moet je er wel voor zorgen dat de bootvolgorde in de bios juist staat, dus dat éérst de cdrom wordt geladen en daarna de harde schijf). Lees ook dit en dit.

Als zelfs Windows Setup niet meer werkt (omdat hij zegt dat hal.dll ontbreekt tijdens starten windows xp), dan moet je een Ubuntu aanmaken, daarmee opstarten en al je bestanden veilig stellen (op een stickje bv). Daarna de pc VOLLEDIG formatteren (is enige oplossing omdat hal.dll een cruciaal bestand is (hardware layer)).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd om op te starten via de cd van windows, maar hij doet niks. We krijgen een zwart scherm met veilige modus, ...

Maar niks van opstarten met cd. Als we proberen in veilige modus, of andere opties proberen, dan krijgen we daarna gewoon terug dezelfde foutmelding.

De laatste tijd startten de cd's ook niet automatisch meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de bootvolgorde in de bios juist?

Bij Boot Priority in BIOS (of iets in die aard) moet staan éérst cd rom, daarna harde schijf zodat EERST van cd wordt gelezen bij het opstarten van de pc. Bent u zeker dat dat juist staat?

(zie enkel stap 1 in deze handleiding http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-installeer-ik-windows-7-a-30520/ om te zien hoe je de bootvolgorde op EERST cd-rom plaatst in de BIOS)

U zegt dat u veilige modus krijgt. Kan u daar niet systeemherstel bereiken en een herstelpunt terugzetten zoals hier is uitgelegd:

http://www.pc-helpforum.be/f283/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27961/

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de bios nagekeken, en hem aangepast zodat hij eerst met de cd zou opstarten.

Daarna opnieuw cd ingestoken en proberen opstarten, maar hij start nog steeds niet op met de cd.

We krijgen wel een zwart scherm, waar we keuzes krijgen zoals veilige modus, ... maar als we op veilige modus klikken, dan krijgen we daarna altijd terug de foutmelding.

Dus we geraken niet in de veilige modus, de andere opties lukken ook niet, en via cd start hij ook niet op, ondanks de aanpassingen in de bios. Alleen een steeds weerkerend zwart scherm met de foutmelding : benodigde dll-bestanden voor de kernel laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opnieuw opstarten van hun pc, dan start hij normaal op, dus komt de tekst van "opstarten met cd" er niet op.

Dat wil zeggen dat in de BIOS van de pc van je zoon de bootvolgorde niet eerst op cd staat, maar eerst op harde schijf , zodat de cd bij het opstarten van de pc niet gelezen wordt. Maar laat dat maar zo. Ik wou gewoon even testen of het een goede windows xp cd was (en dus niet beschadigd was).

Ik ben even door mijn oplossingen heen, maar u zult zeker nog reactie krijgen van anderen op dit forum. Wacht even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.