Ga naar inhoud

SSD in laptop


bowie

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik overweeg om een SSD schijf te plaatsen in mijn laptop. Dit is een compaq pressario CQ70 140ED.

Ik denk dat een capaciteit van 120 GB voldoende moet zijn.

Wie kan mij advies geven welke SSD ik het beste kan nemen en is dit een zinvolle investering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwakke schakel in je laptop is je processor...er is inderdaad een SSD-upgrade (klik er op) mogelijk, maar deze investering is absoluut niet zinvol...rekening houdende met de leeftijd, de processor en zeker gezien de aankoopprijs van de SSD en de laptop.

Verder werken met de laptop in zijn huidige configuratie en op termijn overstappen naar een nieuwe laptop (eventueel met SSD) is een betere en verstandigere keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel met deze gedachte vanwege de voordelen: snelheidswinst en minder warmte ontwikkeling.

Mijn bestaande harde schijf maakt inmiddels ook best wel een ratelend geluid en wordt vrij snel warm, 55 - 59 graden.

We hebben hier ook een pc met SSD, waar alleen besturingssysteem op staat, dit bevalt zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bowie,

Heb zelf een SSD in een netbook, namelijk een OCZ Vertex 60GB, dit is al een ouder type van OCZ.

Bij een SSD is de prijs per GB nog hoog, maar dat is een afweging die je zelf dient te maken.

Bij men netbook is de snelheids winst heel goed merkbaar, blijft de SSD koeler en verbruikt minder stroom.

Een ander voordeel van een SSD is dat ze niet gevoelig is voor stoten en trillingen.

Welk besturingssysteem zou je eventueel op deze SSD willen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.