Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart niet herkend


Getaway07

Aanbevolen berichten

Mijn pc ( een acer aspire M7811) was niet voorzien van een degelijke grafische kaart naar mijn mening, dus had ik eens uitgekeken naar een nieuwe grafische kaart.

Op aanraden van verschillende mensen heb ik me de Club3D HD6950 gekocht.

Ik heb dus de grafische kaart geïnstalleerd, aansluitende voeding aangesloten, de oude drivers verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd.

Het probleem is nu echter dat windows geen nieuwe hardware detecteert en dus overschakelt op de intel standaardadapter.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Wat ik zo op het internet vind is dat je pc voorzien is van een 500Watt voeding, kun je dit even nakijken of dit daadwerkelijk zo is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een 500Watt voeding maar normaal voldoet deze voor de HD6950.

Ik heb ook al eens het programma GPU-Z laten draaien, en alle gegevens kloppen behalve de naam;

Windows voorziet hier de standaard VGA adapter. Daarom dacht ik eerst dat het een driverprobleem was, maar ik heb deze ondertussen al verscheidene malen opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes.

Hieronder de speccy link

http://speccy.piriform.com/results/3D2tYG15eVn7qodBJVTVsSf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb meerdere malen gelezen in verschillende reviews dat er een 500-550 Watt voeding word aangeraden dus de voeding zou moeten voldoen.

De link van Speccy doet het op het moment nog niet, waarschijnlijk is het wat druk op hun server.

In de BIOS van je pc kun je daar een instelling terug vinden waar je kunt kiezen welke grafische kaart of adapter eerst word gecontroleerd en opgestart iets van PCI, PCIe PCI-X, onboard of zo iets in die trend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gekeken om de onboard grafische kaart uit te schakelen, daar vind ik echter geen functie van terug

Het pci slot zou normaal actief moeten zijn, want het is dezelfde waaruit de oude grafische kaart komt dus dat mag normaal geen probleem geven.

Voor de rest vind ik in de bios niet direct iets terug over het grafische gedeelte :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je PCIe slot defect zou zijn kunnen we niet uitsluiten, met de link van Speccy is blijkbaar iets mis gegaan want andere links doen het blijkbaar wel.

Zou je de instructies van Speccy nog eens willen uitvoeren? Of kun je op het moederbord een type of iets dergelijks vinden zodat we naar een manual van het moederbord kunnen zoeken.

Heb je de stroom van je pc gehaald en je statisch ontladen bij het verwisselen van de grafische kaarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.