Ga naar inhoud

Nieuwe computer kopen (liefst kant en klaar)


Tara

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik zou graag een PC kopen, maar heb er niet al teveel verstand van.

Begrippen mbt de processor, werkgehuguen en videokaart ken ik wel, maar wat nou bij elkaar past of welke specs deze precies moeten hebben, is voor mij onbekend.

Het liefst zou ik een kant en klare PC kopen, omdat ik zelf geen PC in elkaar kan zetten, maar als ik hierop zoek, kom ik voornamelijk PCs met een on board (heet dat zo?) videokaart tegen, en daarvan heb ik vernomen dat het nogal ruk is.

Samenstellen is op zich wel een optie, maar dan moet ik hulp zoeken.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Internetten, games (niet de nieuwste, speel voornamelijk spellen als DoD of Left 4 Dead 2.
  2. Wat is mijn budget ? Max 650 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Liefst een compleet systeem.
  4. Ga ik overklokken ? Nee.
  5. Ga ik later upgraden ? Ik vind het wel van belang dat de mogelijkheid er in ieder geval is.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Nee, niet per se.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Bij voorkeur niet.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, bij voorkeur Windows 7.
  9. Ga ik zelf installeren ? Dat is geen probleem.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Monitor van 17". Draadloos toetsenbord en muis heeft de voorkeur.
  12. Heb ik specifieke wensen ? Een stille PC vind ik wel erg prettig. Voor het beeldscherm wil ik graag een mat scherm (ik weet niet of dit bij PCs mogelijk is, maar mijn oude laptop had een glanzen scherm, wat ik heel irritant vond.
    Het liefst koop ik de PC in een winkel en niet via internet, maar als dit erg veel prijsverschil geeft, ben ik ook bereid om de computer via een website te kopen, zeker wanneer de garantie en service voorwaarden hier goed zijn.

Ik hoop dat iemand hier tips heeft!

Tara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, voor een kleine Game PC is dat bedrag toch te weinig, zeker als je daar nog randapparatuur bij wilt.

Je kan natuurlijk ook kiezen om een 'normale' PC te kopen; en dan een console erbij te nemen. De prijzen van Xbox 360's en PS3's zijn echt laag tegenwoordig, voor nog geen 135 euro haal je een nieuwste Xbox 360 + een topgame in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.