Ga naar inhoud

thunderbird emails importeren van vorige pc


dspark

Aanbevolen berichten

Vergeet je profiles.ini bestandje niet. Daar staat de verwijzing naar de directory waar o.a. de mail files staan :

Als je een installatie doet waar de mail niet in de default gecreerde directory staat heb je een profiles.ini nodig die er bjvoorbeeld zo uitziet :

[General]

StartWithLastProfile=0

[Profile0]

Name=Default User

IsRelative=0

Path=c:\thunderbird\Profiles\qsg2drkd.Patrick

De profiles.ini moet in de default thunderbird directory staan: Normaal:is dat C:\users\(naam)\Appdata\Roaming\Thunderbird. Het kan ook "local" ipv "roaming" zijn. Pas op Appdata is een hidden folder, dus let erop dat je je hidden folders ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat de verkeerde directories aangesproken worden.

Probeer je je oude mails rechtstreeks van de oude disk te benaderen, of heb je de directory op je huidige systeemschijf staan?

Kijk ook eens naar de exacte spelling van het pad naar de bestanden. Bij een sommige externe schijven moet je de "/" vervangen door "\" (netwerknotatie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de map "gebruikers" die op mn vorige pc op de harde schijf stond helemaal gekopieerd naar mijn huidige harde schijf. Die staat nu in een map "backup" in de root "c". Als ik import tools naar mijn oude mappen verwijs , zoekt hij dus op mijn huidige harde schijf. Hidden folders kan ik zien, dat had ik al enige dagen geleden aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in c:\users\(naam)\appdata\(local of roaming)\thunderbird\ vind ik geen .ini bestand. Het rare is ook dat mijn pc aangeeft dat mijn nieuwe mappen van thunderbird meer dan 2 gig groot zijn, dus de oude mails zijn erin, alleen zijn ze niet te zien in thunderbird of leeg. Ook geef ik nog mee dat mijn oude pc 32 bit was en mn nieuwe 64 bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thunderbird kijkt naar de verkeerde directory. Probeer het volgende eens :

Ga naar "Start" en type "C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe" -profilemanager

MET aanhalingstekens !

Je krijgt nu de profile manager.

Normaal bestaat er reeds één profiel "Default".

Creeer een nieuw profiel "Oude".

Ga terug naar "Start" en zoek profiles.ini.

Als je geen resultaat krijgt klik dan op "Mijn Computer" en zoek nog eens. Waarschijnlijk vindt je nu meerdere resultaten.

[ATTACH=CONFIG]13622[/ATTACH]

Kies die met de recentse datum en tijd en doe "bewerken".

[ATTACH=CONFIG]13623[/ATTACH]

In mijn geval verwijst het pad naar de directory waar mijn mail files staan.

post-26208-1417704576,285_thumb.jpg

post-26208-1417704576,2402_thumb.jpg

Dus in jou geval zou de profiles.ini er ongeveer zo moeten uitzien :

[General]

StartWithLastProfile=0

[Profile0]

Name=Default User

IsRelative=0

Path=c:backup\users\(naam)\appdata\(roaming of local)\thunderbird\Profiles\xxxxxx.yyy

Default=1

Je hebt normaal twee [ProfileX] lijntjes, een voor het "standaard" profiel en één voor het "oude". Je moet de tweede groep aanpassen [Profile1], Name=Oude

xxxxxx.yyy is de directory waar je de grote bestanden terugvindt.

IsRelative MOET op nul staan (zal op 1 staan).

Default mag bij beiden op 0 staan.

Succes en laat maar iets horen

post-26208-1417704576,2091_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.