Ga naar inhoud

thunderbird emails importeren van vorige pc


dspark

Aanbevolen berichten

Dag "promind" , alweer een nieuwe dag met een nieuwe aflevering van dit spannend verhaal! Zal het vandaag opgelost raken? Driewerf helaas, nog niet. Ik heb "C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe" -profilemanager

geplakt in mijn start-uitvoeren en thunderbird startte gewoon op, geen profilemanager. Nu had ik al vorige week de profilemanager gestart met thunderbird.exe -profilemanager en zo lukte het. Ik maakte "oude" als nieuw profiel. profiles.ini vond hij niet van "oude". Wel 3 van mijn backup van mn vorige pc firefox, tomtom en thunderbird. Geen nieuw gemaakte . Nu vraag ik me af: moet ik misschien een volledig profiel maken van "oude" voor hij een .ini maakt, met invullen van emailadres en wachtwoord en al de rest?

ook kan ik de bijlages 13622 en 13623 wel aanklikken maar krijg op een nieuwe pagina te lezen: ongeldige bijlage opgegeven.

update1: ik heb een volledig profiel aangemaakt met " oude" maar hierna krijg ik nog altijd geen nieuw profiles.ini te zien als ik ernaar zoek.

Mijn profile van thunderbird op mn oude schijf ziet er zo uit:

[General]

StartWithLastProfile=1

[Profile0]

Name=default

IsRelative=1

Path=Profiles/o0nx6npb.default

update 2: als ik de nieuwe map van thunderbird opgeef om naar een ini tje te zoeken vind de pc hem wel, met de nieuwe profile "oude".Ik denk dat er iets mis is met de zoekfunktie of de indexering. in ieder geval nu kan ik de voorgestelde wijzigingen doorvoeren bij "oude", maar er staan gewoon een heleboel lege en halflege mappen in thunderbird als ik dan thunderbird daarna opstart.

update 3: profiel"oude" is na heropstarten gewoon weg! aaaaaaaaaaaargh! gek wordt ik er nog van! Ik denk dat ik al iets teveel mijn profiel heb moeten herstellen met mozbackup of zo. Een herinstallatie van thunderbird wordt stilletjesaan waarschijnlijk nodig .Dan lukt een serieuze poging misschien wel.

aangepast door dspark
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De oplossing is gevonden. Ik heb ze met IMAPSize (gratis -http://www.broobles.com/imapsize/index.php ) uit de backup gehaald als mbox en geconverteerd naar eml. Kan ook gebruikt worden als je nog pop emailinstellingen hebt.

Dit geld dus voor als je enkel nog de data hebt van je emails en geen backups hebt van je email bvb. van mozbackup.

Hele mapjes tegelijk dus eens je het beet hebt gaat het goed vooruit. Zelfs de inbox-mbox kan geconverteerd worden.

Het enige lastige is dat je geen .mbox extensie ziet. Je moet in je mail map van TB zoeken, dan naar je mappen zoeken die je wil recupereren, en dan zie je telkens 2 keer dezelfde naam bvb. inbox en inbox.msf . De inbox (zonder extensie) converteer je zo naar eml eender waar op je pc, en dan sleep je ze in nieuw gemaakte mapjes in TB of importeer je ze (ook naar andere emailsoft.)

Bedankt aan iedereen die mij heeft geholpen in mijn zoektocht en in het bijzonder "promind" .

grtz

aangepast door dspark
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.