Ga naar inhoud

help laptop gezocht


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

ik wil graag een nieuwe laptop. hij is volledig voor school.

op school gebruik ik niet de lichtste programma's maar geen enkele er van is grafisch, dus ik heb geen videokaart nodig. grote van hardeschijf maakt niet uit omdat ik een externe hardeschijf gebruik voor het grootste gedeelte van de bestanden en programma's.

budget is maximaal 500 euro.

besturingssysteem zit er meestal bij maar des noods kan ik er via school nog 1 binnen krijgen.

ik wil minimaal een 15 inch scherm.

minimaal 4GB ram

de laptop moet minimaal 4 uur mee gaan zonder op te laden. die van mij gaat nu 45 minuten mee en dat is niet echt handig in een les die minimaal 2 uur duurt.

het merk maakt mij niet heel erg uit.

meestal draai ik een stuk of 6 programma's tegelijk, dus ik denk dat het handig is als het een quadcore is maar dat word misschien te lastig voor dit budget. zo draai ik tijdens het maken van huiswerk bijvoorbeeld: 5-10 google chrome tabbladen, msn, spotify of itunes, visual studio 2010, 1 word-document en een powerpoint of 2.

weet iemand een goede laptop of zal ik toch wachten tot de nieuwe processoren er zijn en kijken of de laptops dan aantrekken qua prijs en prestaties. misschien dat mijn budget dan ook wel hoger ligt.

wat denken jullie van de ultrabook? iets om op te wachten?

kan iemand mij daarmee helpen? heb zelf al wel wat gezien:

even om duidelijk te maken dit zijn mijn eisen voor de laptop:

  • budget: 500 euro
  • accuduur: minimaal 4 uur
  • geen dure videokaart. geintegreerde videochip is genoeg.
  • minimaal 4 GB ram
  • minimaal 15 inch

Link naar reactie
Delen op andere sites

De accu duur van een laptop die vermeld word door de fabrikanten word vaak bij gewoon gebruik lang niet gehaald.

Vaak zie je in test om eventueel de accuduur te halen of te benaderen vaak veelvuldig energie sparende oplossingen worden gebruikt.

Je zou misschien wel kunnen overwegen om misschien een tweede accu bij je laptop aan te schaffen zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Als je wacht op de nieuwste processors dan zullen deze bij de introductie duurder zijn dan een andere reeds langer verkrijgbare processor.

Een ultrabook heeft een scherm van iets meer dan 13 inch en jij zou graag minimaal een 15 inch willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb ook gedacht aan een 2e accu maar voor mijn laptop zou een 2e accu zon 75 euro kosten en mijn laptop zelf trekt mijn programma's voor school met moeite, dus voor mij word het toch meteen een andere laptop in plaats van upgraden.

maar wat denk je van die laptop die ik zelf had gezien? ik kan er zelf geen reviews over vinden, maar het is ook nog een redelijk nieuwe laptop dus zo verrassend is dat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had ook al naar wat reviews gezocht maar helaas geen kunnen vinden.

De processor lijkt me wel voldoende krachtig zie >> PassMark CPU Lookup

Met een 2de accu bedoelde ik eigenlijk een reserve accu voor je nieuwe laptop want wat Acer op de website aangeeft van een gebruiksduur van 4.5 uur heb ik toch wel men bedenkingen, maar je kunt het proberen want een 2de accu is eigenlijk zo aangeschaft.

Zelf heb ik een Acer hier in huis en ben er wel tevreden over, maar ik weet zeker dat vele daar anders over denken.

Standaard zit er 4GB geheugen in en je hebt nog een geheugenslot vrij, dus mocht je later willen upgraden.

Ik zal eens kijken of ik iets gelijkaardigs vind in die prijsklasse tot 500€ van een andere fabrikant, mag dat eventueel via een webschop zijn?

ASUS/K53SV-SX146V/527139

Samsung/RV520-S01NL

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik was dan ook van plan om die andere accu te houden, maar dan kom ik denk ik hoog uit aan 2,5 uur, zelfs als ik hem nu op energy besparing heb en alleen visual studio aan heb dan geeft hij aan dat hij nog maar 45 minuten heeft en 99%.

maar dan als nog de CPU (intel celeron 2,13 GHz) trekt het niet meer goed dus ik zal sowieso volgend jaar een nieuwe moeten hebben denk ik.

een ander merk mag en een webshop vind ik ook geen probleem, zolang ze maar een beetje bekend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zien er ook goed uit en die ik had gezien moet je nog een bedrag bij oprekenen omdat ze natuurlijk nog in de winkel moeten liggen die ook betaald wil worden, dus ik denk dat de prijzen dan wel over een komen. en waar jij mee aankwam hebben ook allemaal een videokaart er in zitten. die misschien beter zijn dan de geintegreerde chip, maar daar kijk ik vanmiddag nog wel even naar.

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bergkid,

ik vrees dat dit je grootste struikelblok gaat (blijven) zijn :

de laptop moet minimaal 4 uur mee gaan zonder op te laden.

Da's dus echt geen makkelijke opgave...:hmmmm:

Er zijn degelijke laptops genoeg op de markt, die voldoen aan je eisen én die binnen je budget liggen.

Subjectieve visie, maar ik ben niet meteen een Acer fanaat...:dong:...maar, er zijn ook mensen die daar goeie ervaringen mee hebben.

De enige waarmee ik de, door jou vooropgestelde, 4 uur behaal is een basic Asus Eee PC (netbook)...maar, die voldoet niet aan jouw eisen qua schermgrootte.

De meeste laptops hebben een 6-cel batterij, zodat (zoals Dasle aanhaalt) een tweede (liefst originele !) batterij geen overbodige luxe gaat zijn.

Misschien nog eens rondkijken bij Dell...sommige modellen hebben een 9-cel batterij, is soms ook aanpasbaar (9-cel ipv 6-cel) mits kleine opleg...15" en 17".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik was er al achter dat mijn eisen behoorlijk hoog liggen, dus ik ga nog eens goed rondkijken en bedenken waar ik op ga inleveren en/of ik mijn budget aanpas.

voor nu wacht ik het nog wel even af. ik heb niet perse nu een nieuwe laptop nodig, maar met een half jaar denk ik toch echt dat ik een nieuwe laptop nodig zal hebben.

toch bedankt en voor nu is deze discussie opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.