Ga naar inhoud

Computer herstart niet


bartlady

Aanbevolen berichten

Heb al diverse keren hier op het forum het een en ander gezien hierover, maar mijn probleem blijft.

Heb 30 september 2011 opnieuw Windows XP Home Edition moeten installeren, voordat ik begon is de C-schijf geheel geformatteerd.

Tijdens de installatie moest de computer ge-herstart worden; mooi niet dus(niet automatisch dus).

Ook bij het opnieuw installeren van mijn programma's moet ik alles handmatig doen, wordt er en beetje moe van.

Heb 't donker bruine vermoeden dat er in mijn BIOS wat verkeerd staat.

Hopelijk een antwoord van iemand?

Groeten

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat XP Home Edition niet meer ondersteund wordt, en zowiezo een stevige stap achteruit is tegenover XP Pro (vooral qua netwerk en beheer mogelijkheden). Als je toch een ander OS wil installeren zou ik je aanraden om over stappen op Win 7.

Als je kan doe dan het volgende eens, dan kunnen we beter beoordelen wat de beste oplossing voor je kan zijn ;

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van niet opstarten was ook al bij Pro zo, heeft niks met mijn nieuwe installatie te maken?

Computer heeft nog nooit opnieuw opstarten gedaan.

Voor Pro was dit een spelletjes computer, die ik van mijn broer heb gekregen.

Omdat mijn originele computer door mijzelf is gemold.

De videokaart komt uit mijn originele comp; komt me goed uit dit progje.

Hoop dat ik daarmee ook drivers kan updaten; dit moederbord is een P5RD1-V

http://speccy.piriform.com/results/VUqoIiwMolw6DXODwdAG4Iq

Monitor is een FLATRON van LG, type L1752S

Heel veel dank dat je er tijd in steekt.

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de link Clarkie.

Maar heb geen idee wat ik nu moet installeren, sorry mensen heb hier geen verstand van.

Als ik genoeg geld zou hebben was ik al lang bij een computer zaak geweest.

Met mijn bijstandsuitkering heb ik niet veel armslag.

Denk dat ik types maar moet vergelijken gegeven door de eerdere link die van Speccy

---------- Post toegevoegd om 22:48 ---------- Vorige post was om 22:40 ----------

Kleine correctie:

Dit is de goede link

bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de bios update doen.

Gewoon downloaden en dan op cd of usb-stick zetten.

Computer opstarten en in bios cdrom of usb-stick als eerste boot zetten en dan gewoon wachten tot je iets op de scherm ziet en dan is het gelukt.

Je dient de bovenste van de bios nemen.

Een van de update betreft de sata update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.