Ga naar inhoud

Constant internet problemen


Aanbevolen berichten

Hallo,

een paar gegevens vooraf:

- windows 7 home edition 64 bit

- 120gb ssd 2tb hdd 8gb ram i7-2600K 3.4 Ghz

- internet provider: Telenet; fibernet.

- ik gebruik nu een verbinding via LAN.

- Ik gebruik nu powerline adapters van telenet zelf.

Ik had vroeger een computer en had af en toe problemen met DNS en Gateway offline enzovoort maar die pc crashte uiteindelijk omdat die oud was, dus heb ik maar de laptop van mijn moeder in beslag genomen :P, die had draadloos internet (er zat een kabel van mijn MODEM in een draadloze ROUTER) helaas had ik daar ook soms DNS problemen, gateway offline, ip verkeerd enzovoort..

Daarna overgestapt naar FIBERNET met draadloos in de MODEM dus geen ROUTER meer nodig.

kort daarna een nieuwe computer gekocht (desktop) met een draadloze stick incl maar die had geen bereik genoeg omdat ik boven zit en die MODEM van FIBERNET zit beneden. Dus weer bellen naar TELENET en ze adviseerden om POWERLINE adapters te gebruiken, ik was toen ze langskwamen niet thuis dus hebben ze weer iets van 90€ aan mijn moeder aangesmeerd, maar goed ze werkten. Helaas een dag of 3 later DNS probleem, dus weer bellen en advies: switch de powerline adapters, dus ik doe dat en ze werken even! Helaas een paar dagen later alweer DNS of gateway/ip probleem... Dit begint me nu stilletjes aan te irriteren! We hebben nu al 100'en euro's geïnvesteerd voor een betere connectie bij mij en nog steeds constant problemen...

Dus ik zie problemen van DNS / gateway / ... en ik kijk bij mijn moeder haar laptop en die heeft geen problemen, hoe kan dat nu! Als ik op haar laptop zat had die ook altijd problemen.. en nu nooit! Doe ik nu iets verkeerd ofzo? Ik zit niet aan iets te prutsen ofzo, gewoon gamen of youtube en msn, ... ik vroeg aan telenet of het kwam doordat ik soms veel dingen tegelijk doe en ze zeggen dat dat niet uitmaakt..

Al die ipconfig flush enzo helpt allemaal niet, heb al 100'en keren geprobeert om ip in speciale adressen of op automatisch te zetten en werkt gwn niet, de router uithalen en 15 seconde later trg insteken en resetten helpt ook niet, dit IRRITEERT.

Weet iemand wat ik NOG kan doen?

Hopelijk kan je mij helpen,

MVG

Sebastiaan R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie is blijkbaar een letter vergeten in zijn uitleg :-). Het volgende zou wel moeten lukken:

Ga naar start - uitvoeren, typ ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / voor en na de >.

Voeg het bestand c:\ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de command prompt als admin :

Ga naar start -->uitvoeren. Typ cmd in het zoekvak. Normaal verschijnt nu het pictogram van cmd in de lijst programma's. Klik hier op met de rechtermuisknop en kies uitvoeren als administrator.

In de command prompt typ je dan ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk op enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dan op volgende manier:

Ga naar start --> alle programma's -->Accessoires.

Klik met de rechtermuisknop op Command prompt en kies uitvoeren als administrator.

Volg daarna de instructies uit de vorige post.

Ik gebruik een Engelse versie van Windows 7 dus de benamingen zijn anders op mijn scherm.

post-7171-1417704590,0939_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.