Ga naar inhoud

installatie d-link lukt niet


glen666benton

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De gewone pc blijft wel verbonden met een kabel omdat deze al een jaar of 8 is, moet ik dit dan doen op mijn telenet?

---------- Post toegevoegd om 22:02 ---------- Vorige post was om 21:57 ----------

Internet gaat dus, spijtig van die aangekochte router maar die kan ik later misschien nog gebruiken. Die beveiliging hoe ik die het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de de beveiligingsmethode WPA/WPA2 etc of het paswoord heb veranderd dan zul je de eerste keer dat je terug op het netwerk connecteert deze terug moeten opgeven en opslaan.

Even als bemerking;

Zet nooit je beveiliging af !

Dat laat niet alleen toe dat anderen mee gebruik maken van je interverbinding het kan veel meer gevolgen hebben. Je bent als abonnee verantwoordelijk voor wat er via jouw verbinding gebeurd. De leveranciers zijn verplicht te registreren wat er via die verbinding wordt gedaan en deze gegevens ter beschikking te houden van het gerecht. Je kan dus theoretisch vervolgd worden voor iets dat een "inbreker" via jou verbinding mispeutert.

Ook je eigen veiligheid en privacy staan op het spel. Bij een niet beveiligde verbinding sta je veel kwetsbaarder tegenover allerlei soorten van cyber misdaden en je gegevens kunnen in principe erg makkelijk onderschept worden door een kwaadwillig persoon.

Dus hoewel de Telenet modems bij levering normalerwijze beveiligd zijn, kan je die beveiliging wel afzetten, iets dat je dus best niet doet.

Het is ook geen slecht idee om het SSID en het paswoord te wijzigen want de standaard instellingen zijn tenslotte door heel wat mensen gekend. Dat klinkt misschien een beetje je paranoïde maar toch "better safe than sorry" niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.