Ga naar inhoud

outlook 2007 importeren/exporteren


prasoudi

Aanbevolen berichten

Ik heb net Outlook 2007 geïnstalleerd op een nieuwe laptop. Om nu mijn mails, adresboek, agenda, enz... van mijn vorige laptop op de nieuwe te krijgen heb ik outlook geëxporteerd naar een USB-stick met de bedoeling die te importeren op de nieuwe laptop.

Daar heb ik een probleem, ik kan wel mails verzenden en ontvangen maar ik kan het .pst bestand van de stick niet importeren want kan dit niet aanklikken.

Bestand aanklikken gaat wel maar "Importeren en exporteren" niet, dit blijft licht grijs.

Weet iemand wat de reden hiervan is?

Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open outlook

Klik op bestand

Klik op account-instelling en dan nog eens

Klik op tab gegevensbestanden

Klik op uw emailadres en dan locatie van map openen.

Je hebt nu de juiste locatie van de map waar de pst bestanden staan.

Laat de venster staan en sluit outlook.

Klik nu op de venster van waar outlook.pst staat en klik dan op outlook.pst en wijzigd de naam in outlook_old.pst

Zo ook met archief.pst naar archief_old.pst indien aanwezig is.

Ga nu naar de usb-stick waar outlook.pst staat en kopieert het en dan in de map van outlook.pst plakken.

Start outlook en het zal dan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar blijkbaar heb ik ergens iets fout gedaan want nu kan ik Outlook helemaal niet meer openen. Ik krijg steeds de melding "kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. De toegang tot dit bestand is geweigerd.U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand...."enz.

Ik heb de outlook terug volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dit helpt niet. Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst kan je best in je verkenner naar het menu extra gaan.

Dan klik je op mapopties.

Open het tabblad weergave.

Zet in het venster geavanceerde instellingen een vinkje bij verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.

Klik dan op toepassen en op OK.

post-23245-1417704619,7709_thumb.png

Ga nu in je verkenner naar C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Daar zou je nu outlook pst en eventueel archive moeten zien staan.

Klik nu op outlook.pst met de rechtermuisknop en kies in het menu voor naam wijzigen.

Verander de pst bestanden outlook in outlook_old en doe het zelfde om indien aanwezig archive in archive_old te wijzigen.

Kopieer nu de pst- bestanden via je verkenner van je stick naar de map waar je bestanden outlook_old en archive_old staan.

post-23245-1417704619,8116_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.