Ga naar inhoud

videocard,soundcard


tosca

Aanbevolen berichten

heb je bij het verwijderen van vista , bij het installeren wel de OS-partitie (de partitie waar je Vista op staat) verwijderd?

Deze moet je verwijderen voordat je XP weer opnieuw installeerd. En je drivers kun je het beste van internet afhalen, deze zijn het meest up-to-date. Maar dit werd al door Dikken aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beste, darthia

ik heb de harde schijf helemaal leeg gemaakt geformateert en dan windows xp opgezet.

maar de drivers die dikken geeft werken niet.

naar het schijnt als ge een laptop hp pavallion hebt waar vista op staat dat daar dan geen drivers voor de soundcard en videocard te vinden zijn die dan werken onder xp.

wie kan me verder helpen ?

MVG TOSCA

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah, een hp laptop.

daar heeft onze moderator leroy ook nog flink wat ruzie mee gehad afgelopen week.

hp laptops hebben een hee kromme manier van drivers installeren blijkt nu wel.

ik zal hem even verwittigen over dit topic, misschien kan hij met een goed antwoord koen.

mv.gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vorige week ook op een hp laptop die eigenlijk voor vista zijn gemaakt xp erop moeten zetten... dit werkt wel.. maar niet gemakkelijk.

probeer de drivers van de HP pavillion dv6000 eens te installeren.

Software & Driver downloads HP Pavilion dv6000 CTO Notebook PC

op bovenstaande link kun je ze vinden.... het zijn er vrij veel.

en wat betreft de geluidskaart:

als het goed is heeft de laptop ook een modem erin zitten, waar de drivers nog niet van zijn geinstalleerd.

om je geluidskaart geinstalleerd te krijgen, moet je eerst het pakket waar je geluidskaart en je modem bij elkaar zitten, en dan pas moet je de losse drivers installeren van je geluidskaart en je modem, anders werken ze totaal niet.

kun je ze niet vinden voor het merk wat jij nu hebt, moet je ook gewoon die van de dv6000 pakken.

ik hoop dat het werkt, anders moet je op die site die ik je gaf, even zoeken naar jouw merk laptop en misschien dat je dan wel de juiste drivers kan installeren, en installeer alle drivers die je kan vinden voor jouw merk laptop, want ik dacht dus ook van: ok deze driver heb ik niet nodig, maar achteraf kom je er achter dat je ze toch wel nodig hebt,

dus eerst de gezamelijke drivers installeren, en dan pas de losse drivers,

dus op deze volgorde:

1. driver geluidskaart + modem (reboot)

2. driver geluidskaart (reboot)

3. driver modem (reboot)

werkt het niet, gewoon even laten weten, dan zoeken we verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste, leroy

bedankt op de reactie.

die laptop was officieel met vista op.

het geen dat er in zit zal wel ongeveer hetzelfde zijn als bij mij denk ik

hp pavallion dv9324ea

de videocard op die laptop werkte dan ook ?

DUS ALLES WERKTE ONDER XP.

MVG TOSCA

Link naar reactie
Delen op andere sites

de videokaart werkt inderdaad wel... als het een Nvidea videokaart is tenminste

en het enige probleem was, dat wanneer ik de bleutooth adapter ging installeren dat hij er een bleutooth netwerkkaart (voor internet) bij ging zetten in het apparaatbeheer menutje.

en dat hij 1 apparaat niet kon vinden.. terwijl ik alle drivers heb geïnstalleerd.

maar je kunt dat gewoon uitzetten, door in apparaatbeheer dat apparaat gewoon uit te schakelen want waarschijnlijk is dat iets wat alleen vista gebruikt.

ik hoop dat je al weer wat verder bent,

laat het even weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste, leroy

bedankt op de reactie.

die laptop was officieel met vista op.

het geen dat er in zit zal wel ongeveer hetzelfde zijn als bij mij denk ik

hp pavallion dv9324ea

de videocard op die laptop werkte dan ook ?

DUS ALLES WERKTE ONDER XP.

MVG TOSCA

Normaal moet alles werken onder XP maar zoals al een paar keer gezegd is het moeilijk.

Misschien moet je hier eens mee chatten:

HP Chat

Die kunnen je mss betet helpen.

Merk je het niet hard wanneer je videokaart niet werkt?

Nog véél succes!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.