Ga naar inhoud

Warning: rand() expects parameter 1 to be long, resource given


Aanbevolen berichten

 $minprijs = mysql_query("SELECT minprijs FROM misdaad WHERE '".$mlvll."'") or die(mysql_error());
$maxprijs = mysql_query("SELECT maxprijs FROM misdaad WHERE '".$mlvll."'") or die(mysql_error());
$random = rand(1,10);     
$cashr = rand($minprijs,$maxprijs);
$mlvll = mysql_query("SELECT mlvl FROM speldata WHERE id = '".ID."'") or die(mysql_error())

de fout zit volgens de code bij cashr

wat ik wil proberen:

in de tabel speldata moet ik op de juiste lijn ( id dat is aangemeld) het getal mlvl uithalen

en via de mlvl dat cijfer moet ik uit tabel misdaad halen en in die tabel bij dat nummer staat minprijs en maxprijs daar moet de random van gemaakt worden, dus iedere keer dat het ene andere mlvl is is het in de tabel ene andere level rij dus ook andere minprijs en maxprijs maar hoe haal ik ze daaruit en tussen min en maxprijs random doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

he,

ik zou het zelf niet weten maar wat je kunt proberen is te kijken of $maxprijs en $minprijs wel een waarde hebben.

echo $maxprijs;

echo $minprijs;

daar moet haast wel iest verkeerd zijn gegaan.

en waarom jou nou precies een $random decleart terwijl je die niet nodig hebt is mij ook een raadzel, maar ik verwacht dat je daar niks mee wou doen.

mvg,

Siem.W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo aaron 1232,

Heb je het probleem kunnen oplossen?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo zou het moeten werken :)

<?php

$query1 = mysql_query("SELECT minprijs FROM misdaad WHERE '".$mlvll."'") or die(mysql_error());
$query2 = mysql_query("SELECT maxprijs FROM misdaad WHERE '".$mlvll."'") or die(mysql_error());
$random = rand(1,10);     


$minprijs = mysql_fetch_array($query1);
$maxprijs = mysql_fetch_array($query2);

$cashr = rand($minprijs[0],$maxprijs[0]);

?>

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.