Ga naar inhoud

Foto's onzichtbaar op SD van digitale camera


Miva

Aanbevolen berichten

Hallo,

Enige tijd geleden op reis moest ik de SD-kaart van mijn fototoestel formatteren. De enige beschikbare computer was een MAC dus ik formatteerde de SD-kaart daarmee. Nadat ik heel de kaart vol had getrokken wou ik de foto's er vanaf halen en via het internet naar het thuisfront terugsturen, maar dit lukte niet. Elke computer gaf alleen een lege SD-kaart aan als ik mijn camera op de computer aansloot, ook mijn pc thuis nu, zie geen enkel bestand op de kaart staan.

Het gekke is echter dat mijn camera doet alsof er niets aan de hand is. Ik kan gewoon alle foto's die ik heb getrokken op de camera bekijken en hij geeft aan dat de harde schijf bijna vol is (nog 3 foto's te gaan).

Windows geeft ook aan dat de schijf SD-kaart vol is, maar laat dus geen enkel bestand zien.

Ik probeerde reeds met Recuva om te kijken of het iets zou terugvinden, maar die liet ook niets zien.

Ter nauwernood ging ik naar een MAC verkooppunt om te vragen of ze men camera eens wilden aansluiten op een mac om te kijken of dat een ander resultaat zou geven, maar ook de MAC zag geen enkel bestand op de schijf staan.

Alle foto's die getrokken worden staan altijd in .jpg dus dat is een normale extensie.

Mocht iemand enig idee hebben wat hier aan de hand is, alle hulp is welkom. Het gaat om 4 gig foto's van een verre reis, dus ik zou ze graag terugvinden.

Bedankt!

Miva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je de foto's kan zien in een 'dos-prompt'.

Dit doe je als volgt: Start -> uitvoeren -> cmd. Dan krijg je een zwart scherm. Tik in dit scherm de driveletter van je toestel of kaartje gevolgt door een : . Klik op de return toets. Typ vervolgens dir /s + return

Krijg je nu een lijst van je fotos te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.