Ga naar inhoud

Aanschaffen van een nieuw (led)scherm.


ThomasH

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb al eerder via hier een hardware-lijst verkregen om mijn eigen pc te bouwen, en dat was erg goed gelukt mijn pc werkt perfect en ben erg tevreden met het resultaat.

En nu, mijn lg beeldscherm krijgt steeds meer last van problemen dus ben nogal toe aan een nieuw beeldscherm, daarom vraag ik bij deze weer jullie help.

Het liefst een LED scherm aangezien mijn broer er ook een heeft en het ziet er goed uit en hij is er erg tevereden over.

Budget: Wou toch ergens rond de €250.- zitten

Ik heb een Sapphire Radeon HD 6800 grafische kaart, dus kan als het goed is wel ieder beeldscherm aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Mvg Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag malloot,

ik heb je topic verplaatst naar het forum Aankoop- en verkoopadvies, zodat je sneller geholpen wordt.

Ik heb al eerder via hier een hardware-lijst verkregen om mijn eigen pc te bouwen

Betekent dit dat je nog een gebruikersprofiel hebt op PCH of interpreteer ik dat foutief ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even rond gekeken op internet, en heb dit als resultaat: bol.com | Samsung SyncMaster BX2231 - LED-monitor / 21.5 inch / Full HD, Samsung...

Lijk mij na de reviews die ik overal en nergens heb gelezen een goede prijs kwaliteit verhouding?

Nu mijn vraag of iemand er naar wil kijken of dit een goed idee is om aan te schaffen?

Alvast bedankt

EDIT:

Of deze:

http://www.bol.com/nl/p/computer/lg-e2370v-23-inch-1920-x-1080-led/9000000011301329/index.html#product_judgement

aangepast door malloot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je games gaat spelen is de Iiyama ProLite E2473SHDS-B1 een geschikt model, goedkoop, 24 inch, maar het design is wel wat sober.

Als je echter meer de grafische kant of voor normaal gebruik is het beter om voor een ander type scherm te kiezen, namelijk eentje uit de IPS-categorie. De LG IPS231P-BN is eveneens een geschikte kandidaat, goedkoop, 23 inch, maar ook een sober design.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je games gaat spelen is de Iiyama ProLite E2473SHDS-B1 een geschikt model, goedkoop, 24 inch, maar het design is wel wat sober.

Als je echter meer de grafische kant of voor normaal gebruik is het beter om voor een ander type scherm te kiezen, namelijk eentje uit de IPS-categorie. De LG IPS231P-BN is eveneens een geschikte kandidaat, goedkoop, 23 inch, maar ook een sober design.

Ik vind inderdaad de Liyama een zeer geschikt model, aangezien ik mijn monitor toch voor grotendeels ga gebruiken voor het gamen. Niet duur, en fijn dat er een headset aansluiting inzit :)

En er staat bij dat er een stereoluidsprekers inzitten, kan ik daar nog wat van verwachten of?

En nog een vraagje ik speel nu met een: LG Flatron L192WS - AfterDawn: Products & Reviews

Maar kan ik er dan ook van verwachten dat het gamen beter en sneller gaat? Of heeft dat hier niks mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe hoger de resolutie des te meer kracht het kost van de videokaart.

het beeldscherm wat je nu hebt is dus makkelijker voor de videokaart, omdat de resolutie lager ligt. dit zorgt natuurlijk wel voor minder mooie beelden.

verder vind ik het persoonlijk fijn als een beeldscherm veel contrast kan laten zien.

je kunt op zich wel door spelen met dit beeldscherm maar dan haal je niet de maximale resolutie uit de videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe hoger de resolutie des te meer kracht het kost van de videokaart.

het beeldscherm wat je nu hebt is dus makkelijker voor de videokaart, omdat de resolutie lager ligt. dit zorgt natuurlijk wel voor minder mooie beelden.

verder vind ik het persoonlijk fijn als een beeldscherm veel contrast kan laten zien.

je kunt op zich wel door spelen met dit beeldscherm maar dan haal je niet de maximale resolutie uit de videokaart.

En het probleem is ook dat hij soms wegvalt en ik mis een hoekje rechtsbovenin van 5 bij 5 ongeveer, dat soms wel storend is dus ik vond het tijd voor een nieuwe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.