Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Jordyy

Aanbevolen berichten

Alle processoren krijgen een gratis koeler meegeleverd.

De Intel Core i7 2600K (samenstelling 1) heeft een vrij zwakke en luidruchtige koeler meegeleverd, deze werkt wel maar is niet geschikt voor een pc van dit kaliber, daarom kiezen we voor een aparte koeler van een ander merk.

De Intel Core i7 3820 echter wordt gebundeld met een goede waterkoelingssetup, die gelijkaardig presteert aan de H80, de aparte koeler die we hebben aangeraden in samenstelling 1. Daarom is er geen aparte koeler meer nodig, want deze voldoet prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kleine hint ... de nieuwe SB-E i7 processoren worden ZONDER CPU kooler geleverd.

Intel bied zelf een optionele waterkoeling aan (welks niet noodzakelijk hoeft onder te doen voor de gekende concurrentie),

doch deze dient men apart aan te schaffen.

De Hydro serie (H70-H100) zijn de 'betere' keuze van Corsair.

Weet wel dat je hiervoor ook makkelijk 70 tot 100€ betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jordyy,

je keuze ging uit naar de 2e voorgestelde setup.

welks opgebouwd is rond de i7 3820 CPU.

Deze nieuwe Sandy Bridge-E processor is wel degelijk een erg goeie keuze,

eenderzijds omwille van de prijs,

anderszijds omwille van het future-proof concept waardoor je alsnog na verloop van tijd

met een minima aan kapitaal inbreng, de pc kan upgraden.

Doch, in tegenstelling tot wat superjona beweert, heeft Intel ervoor gekozen bij deze nieuwe

reeks CPU's geen koeling te leveren.

De CPU's vereisen 130W, wat ook meer hitte met zich meebrengt.

Deze warmte kan niet (vlot) verspreid worden met behuld van een lucht gekoelde heatsink (de heatsink, zijnde het metalen plaatje op de CPU welks de warmte ervan weg brengt van de cores).

Alsdus is er gekozen voor een water gekoelde oplossing.

Deze zijn dan ook van nature uit meer complex (lees: duur) en dus 'kan' Intel ze niet 'gratis' meegeven bij de CPU.

Kortweg: Indien je kiest voor de 2e setup, weet dan dat een CPU koeler apart dient aangekocht te worden en je totale kost omhoog zal brengen met 70 - 100€ (prijzen louter indicatief a.d.h.v corsair Hydro reeks; persoonlijke voorkeur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat is dan ook waarom ik gevraagd heb om deze setup te keuren.

Dus wat denk je vind jij het waterkoelingssysteem (water blocks ek-kit h30) goed ?

Ziet er mij best mooi en betrouwbaar uit , en ik heb al eens op google en youtube gekeken en zie momenteel nog niet veel slechts !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jordyy,

een korte kijk op de website van azerty toont dat deze water block geschikt is voor socket:

AM2, AM2+, AM3, 755, 1155, 1156, 1366.

De nieuwe SB-E CPU's zijn LGA 2011.

ik probeer net na te kijken op de website www.ekwaterblocks.com

of daar meer te vinden is, doch deze blijkt niet te openen (kan ook geblokkeerd zijn door de proxy server hier op m'n werk.)

Weet wel dat dit een Kit is en dus moet je deze zelf opstellen (met de bijhorende risico, welks niet de minste zijn bij Waterkoelingen)

ik zou je blijven de Corsair Hydro H60 aanraden, tenzij je van plan bent te overklokken, dan kan je kijken naar de H100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij opent hij ook niet !

En geen probleem voor het te in elkaar te zetten.

En ik ga eens kijken wat er nog qua waterkoeling is !

---------- Post toegevoegd om 22:57 ---------- Vorige post was om 22:42 ----------

De h60 ziet er inderdaad mooi uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.