Ga naar inhoud

Etiketten samenvoegen Word 2007 werkt niet zoals het moet


Gijsbertje

Aanbevolen berichten

Etiketten samenvoegen in Word 2007 zou geen probleem moeten zijn met de Wizard, echter: ik krijg aldoor alleen de eerste rij van een vel etiketten ingevuld. Staan er 7 etiketjes op een vel, dan worden er 7 adressen ingevuld, staan er drie, dan alleen de eerste 3 adressen van een (Exel) bestand. Heeft iemand dit probleem ook gehad? Het adressenbestand is goed en ik volg de Wizard naar behoren. Ik ben bang voor een fout in het register. Zou dat kunnen? Ik heb al een keer Microsoft Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd (ik heb een volkomen legale cd-rom) maar het baatte helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Clarky, ik heb deze sites al maanden geleden bezocht: ik kan echt overweg met de wizard etc. Het biedt geen oplossing voor mijn probleem, nl. dat alleen de eerste rij van een bladzijde etiketten wordt doorgezet. En die eerste rij is perfect, hoor.

Niettemin dank voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem kan 2 oorzaken hebben:

- Printerdriver (selecteer eens de Microsoft XPS Document Writer als standaardprinter, herstart Word en controleer of het probleem verholpen is. Is dit het geval dat ligt het aan de printerdriver)

- Een fout in de Excel database (dit is eenvoudig te testen door een nieuwe testdatabase te maken met fictieve gegevens en te controleren of deze data wel goed wordt ingevoerd in Word, werkt het wel goed met het nieuwe Excel bestand kopieer dan de data vanuit de corrupte/foutieve database naar een nieuw Excel bestand als tekst zonder opmaak (alleen tekst behouden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank MSHelpt voor reactie. De tweede tip had ikzelf al bedacht en nee, het proef-Exelbestand met de fictieve gegevens werkte evenmin. De eerste aanwijzing m.b.t. de printerdrijver: ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is: immers: al vóór het printen moeten de etiketten worden 'doorgezet' en dat gebeurt nou net niet. Na de keuze 'etiketten bijwerken' moet immers bij elk etiket bv. <voornaam> komen te staan. En dat komt alleen op de eerste rij te staan! Bij de rest blijft alleen <volgend document> staan.

Dezelfde versie van Word 2007 werkt op mijn laptop wél, dus in het programma zelf zit de fout niet. Ik blijf denken aan een registerfout in de desktop-computer. Maar ik ben op dat gebied een volstrekte leek.

Het probleem bestaat ook niet alleen bij Exelbestanden, ook in Word gemaakte tabellen vertonen hetzelfde euvel. Ik hoopte dat de fout 'vanzelf' opgelost zou worden door Windows updates, maar niks hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dezelfde versie van Word 2007 werkt op mijn laptop wél, dus in het programma zelf zit de fout niet. Ik blijf denken aan een registerfout in de desktop-computer. Maar ik ben op dat gebied een volstrekte leek.

Het probleem bestaat ook niet alleen bij Exelbestanden, ook in Word gemaakte tabellen vertonen hetzelfde euvel. Ik hoopte dat de fout 'vanzelf' opgelost zou worden door Windows updates, maar niks hoor.

Misschien een herstelinstallatie of een volledige herinstallatie van Office overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de registerinstellingen van Word 2007 te herstellen kun je onderstaande "fix" uitvoeren.

http://go.microsoft.com/?linkid=9763243

Op http://support.microsoft.com/kb/822005/nl staan nog een aantal mogelijkheden om de registerwaarden handmatig te herstellen.

Natuurlijk blijft het schakelen tussen printerdrivers nog steeds een oplossing, ook kun je Office verwijderen en daarna he installeren door middel van onderstaande verwijder tool. Deze verwijdert ook alle registersleutels.

http://go.microsoft.com/?linkid=9669698

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor reacties.

Ik moet opmerken dat ik herinstallatie al twee keer heb gedaan: zonder resultaat.

Als MSHelpt met 'schakelen tussen printerdrivers' hetzelfde bedoelt als wat hij/zij zegt in het bericht van gisteren, dan moet ik vertellen dat ook dat niet hielp.

Resteert de 'fix' en daarna handmatig herstel van registerwaarden. Ga ik proberen!

Bedoelt MSHelpt tenslotte dat ik rustig de verwijdertool kan gebruiken en dan Office opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.