Ga naar inhoud

Link opent in een klein venster


odil

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet dat er al veel over dit probleem is geschreven, ik heb dan ook alles al geprobeert wat ik kon vinden op het net, maar niets dat helpt.

Ik en mijn vrouw hebben beiden een nieuwe laptop gekocht en op beide laptops hebben we het probleem dat als je een snelkoppeling maakt van voorbeeld facebook naar je bureaublad dat de link dan opent in een klein venster en wij die telkens moeten vergroten, is daar een oplossing voor?

Dit heb ik al geprobeert.

1) Het kan zijn dat als je op de snelkoppeling Internet Explorer drukt, dat je dan een klein venster krijgt.

Dit kan komen doordat de snelkoppeling op bijvoorbeeld je bureaublad staat ingesteld als ‘half geopend’.

ie.JPG

Dit kan je oplossen door te gaan naar:

Start>>alle programma’s>>icoon Internet Explorer>>eigenschappen.

Nu moet je naar de tabblad snelkoppeling gaan.

Bij uitvoeren moet je ‘gemaximaliseerd’ kiezen in het venster.

Klik op OK en sluit alle vensters.

2) Als bovenstaande oplossing niet werkt of in elk andere geval het venster klein blijft, is dit meestal de oplossing:

Sleep met je muis het venster groter en druk met de linker CTRL-knop te gelijkertijd het kruisje in.

( Vergroot niet met het vierkantje, dit onthoud Windows namelijk niet!!)

maxi.JPG

De volgende keer zal Internet Explorer weer groot openen.

Vaak lukt het ook door in plaats van de CTRL-knop, de SHIFT-knop in te drukken en dan op het kruisje te drukken.

Bij deze oplossing moet je elke handeling precies volgen, anders werkt het niet!!

3) Als je op een link drukt in bijvoorbeeld je e-mailprogramma of op een internetsite kan het ook zijn dat de pagina

dan in een klein venster opent. Bij dit probleem werken de bovenstaande oplossingen niet.

Om dit op te lossen moet je eerst op deze link drukken: (ik heb de link van een concurent verwijderd)

Nu wordt er een klein venster geopend.

Zorg nu dat alle vensters van Internet Explorer gesloten zijn, behalve het venster die je net geopend hebt (die van de concurent).

Sleep nu met de muis het venster maximaal (dus niet op het vierkantje drukken!!).

Houd nu de CTRL-knop ingedrukt terwijl je op het kruisje rechtsbovenaan drukt.

Hiermee opent Internet Expolorer de volgende keer weer groot zoals je het hebt ingesteld.

Ter aanvulling:

Windows onthoudt altijd het laatste geopende venster. Is het laatste venster een 'popup-achtig' venster van 100*100 pixels, dan zal de volgende keer dat de browser opgestart wordt het venster geopend worden op dit formaat.

Het beste is om alle vensters te sluiten, en dan één venster te openen. Dit sleep je naar de gewenste grootte, en daarna sluit je hem af.

Voor extra zekerheid kun je CTRLT+kruisje gebruiken óf SHIFT+Bestand, Sluiten.

Gemaximaliseerd openen is ook mogelijk door alle vensters af te sluiten, en het laatste venster gemaximaliseert. Dan hoef je de snelkoppelingen niet aan te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Open je Internet Explorer en zet je cursor in het verkleinde venster van Internet Explorer ter hoogte van het kruisje dat ik gemarkeerd heb op de afbeelding hier onder.

post-20447-1417704694,703_thumb.jpg

Nu klik je met je rechter muisknop en je selecteert dan 'formaat wijzigen'.

De cursor verandert nu van uitzicht.

Je neemt nu telkens één zijde van het venster 'vast' (met de gewijzigde cursor) en sleept het venster tot op de maximale grootte.

Voor elke wijziging van de grootte (naar links, rechts, boven...) klik je opnieuw bovenaan en selecteer je opnieuw 'formaat wijzigen', tot dat je terug op normale venstergrootte zit.

Als je ganse scherm gevuld is met Internet Explorer, sluit je het scherm af.

Wanneer je nu Internet Explorer opent moet het scherm meteen maximaal openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eerst het onderstaande uitvoeren en dan de handelingen uit bericht 2 herhalen ?...

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

post-20447-1417704694,7421_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de alt toets klik dan krijg ik geen menu, dan heb ik maar via de werkbalk gedaan.

Maar ik heb goed nieuws en minder goed nieuws, op de laptop van mijn vrouw openen de snelkoppelingen nu in een groot venster, maar op mijn laptop nog steeds in een klein venster, bovenkant en de zijkanten staan goed enkel de onderkant van het venster gaat maar tot de helft van mijn scherm.

Beiden hebben we dezelfde laptop en werken beiden met windows 7 en IE9

Alvast mijn dank.

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn laptop nog steeds in een klein venster, bovenkant en de zijkanten staan goed enkel de onderkant van het venster gaat maar tot de helft van mijn scherm

Dan zou de werkwijze uit bericht 2 het probleem moeten oplossen door de onderkant van het geopende scherm naar de taakbalk toe te slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.