Ga naar inhoud

windows verkenner werkt niet bij dvd brander


belann

Aanbevolen berichten

ik hoop dat ik t goed uitleg zo ben een beetje een leek ik heb een dvd brander in mn pc zoals bijna iedereen als ik er een brandbaar schijfje in doe dvd+rw (maakt eigenlijk niet uit wat hij opent niets) dan zegt ie voorbereiden met formatteren maar daarna geeft ie aan kon formatteren niet voltooien ik kan dus ook niet met windows verkenner de dvd brander openen eerst deed ie het wel ik weet dus niet of t aan de windows ligt of dat mn brander kapot is heeeeeel soms echt heeel soms doet ie t ineens. ik hoop dat iemand me kan helpen heb dus windows xp en ee packard bell computer denk 2 jaar oud

bij voorbaat dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo belann,

je zinnetje "soms doet ie het ineens" laat toch vermoeden dat dit geen software fout is, maar een fout in de DVD-speler zelf. Ik kan mis zijn, hoor...

Misschien is de laser-kop vuil, of niet goed afgesteld in fabriek, waardoor hij maar sporadisch juist leest wat er in de lade ligt.

Je kan een Cleaner-CD kopen, deze gaat de laser zuiver maken.

Verder kan ik je enkel nog aanraden om kwaliteitsmerken CD's of DVD's te kopen, en alles te testen met RW's, zodat je geen geld verkwist aan media.

Gaat het om een laptop of een desktop?

Merk en type van de DVD\CD-lezer?

Groeten,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoii bedankt voor de snelle reactie het gaat om een desktop computer, ik heb een paar dagen geleden nog kunnen formatteren en branden namelijk dus ik dacht dat ie het misschien had begeven maar dit geeft weer een beetje hoop ik ga het proberen met een schoonmaak dvd van de week ff naar de winkel om goede spullen te halen misschien werkt dat thnx voor je hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik er een brandbaar schijfje in doe dvd+rw (maakt eigenlijk niet uit wat hij opent niets) dan zegt ie voorbereiden met formatteren maar daarna geeft ie aan kon formatteren niet voltooien ik kan dus ook niet met windows verkenner de dvd brander openen e

Kan je wat meer uitleg geven over dat formatteren?

Gebruik je herschrijfbare dvd's?

Welke software gebruik je om te branden, en welke om je herschrijfbare dvd te formatteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi clarkie ikl doe gewoon een dvd+rw in mn lade zeg maar en die gaat er dan in dan klik ik in het start menu op computer dan op dvd station dan wilt ie formatteren en hij probeert het denk ik wel er staat namelijk voorbereiden formatteren en vervolgens na een paar sec. geeft het de melding kon formatteren niet voltooien en dan kan ik dus geen bestanden slepen want het opent niet de dvd station snap je me nog sorry ben echt een beetje een leek. een paar dagen geleden heb ik nog gewoon kunnen branden en hij speelt wel gewone originele dvd's af via dat station dus denk dat de lens niet vies is zoals we bij de vorige reactie dachten maar ik ga toch wel een schoonmaak dvd halen heb jij nog suggesties voor me als ik apparaatbeheer doe krijg ik geen foutmelding het apparaat werkt goed straat er BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi clarkie ik heb de dvd's net aangeschaft omdat ik dacht dat het misschien daaraan lag te vaak herschreven zeg maar ook al moet het 1000 x kunnen , dus deze zijn echt nieuw ik krijg automatisch formatteren als ik de dvd station wil openen en als het formatteren niet werkt kan ik het scherm niet openen snap je me nog ? thnx voor je reacties btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows xp is al een hele poos geleden voor mij, ik weet niet meer wat de mogelijkheden waren. :hmmmm:

Heb je Nero op je pc staan om mee te branden?

En gebruik je eventueel incd (klik erop) van nero om te formatteren?

Is het probleem er pas sinds enkel dagen en heb je daarom nieuwe dvd's gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd had al gewoon gebrand had gratis trial van nero geloof 11 dat weer verwijdert daar begon het mee met de nero veel leesfouten terwijl ik het brandproces deed daarna via windows gebrand ging prima en toen formatteerde hij niet meer , had idd nieuwe schijfjes gehaald en 2 daarvan heb ik wel kunnen branden maar daarna niets meer thnx voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.