Ga naar inhoud

Alleen Windows 7 verwijderen


Gerjannn

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Ik heb een 1,5tb schijf in mijn pc. Toen ik deze net had, heb ik hier Windows 7 op gezet. Nu heb ik sinds kort een SSD en wil ik daarop graag Windows 7 draaien. Is het mogelijk om Windows 7 te verwijderen van de 1,5tb schijf zonder dat de andere bestanden op die schijf verloren gaan?

Dan heb ik nog een hardware-iets: Als mijn pc uit staat, maar wel stroom erop hoor ik een hoge piep uit de kast komen. Waarvan komt dit? En is dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er partities aanwezig zijn op die schijf is het geen probleem om persoonlijke bestanden te behouden ( je zet die op een andere partitie als je Windows), maar als je geen partities hebt zal je eerst een backup van je persoonlijke bestanden moeten maken.

Want Windows kan je niet apart verwijderen.

Ook geïnstalleerde software zal je opnieuw moeten installeren.

Wat wel kan is je huidige schijf via klonen over zetten naar je nieuwe schijf.

Zal enkel bevestigd moeten worden door de hardware boys of dat bij een SSD schijf ook kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen partities gemaakt bij aanschaf.. Klonen hoeft niet aangezien ik weer lekker schoon wil beginnen, maar wel mijn bestanden wil behouden. Ik denk niet dat ik opslag genoeg heb om mijn bestanden 'veilig te stellen'. Is het voldoende om alle systeembestanden van Windows te verwijderen? (via die andere Windows op mijn ssd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen partities gemaakt bij aanschaf.. Klonen hoeft niet aangezien ik weer lekker schoon wil beginnen, maar wel mijn bestanden wil behouden.

Je kan wel nog altijd een partitie aanmaken, om daar je persoonlijke bestanden te parkeren.

Is het voldoende om alle systeembestanden van Windows te verwijderen? (via die andere Windows op mijn ssd).

Daar durf ik me niet over uitspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wel nog altijd een partitie aanmaken, om daar je persoonlijke bestanden te parkeren.

Goed idee! Ga onnodige bestanden verwijderen en daarna eerst maar eens partities maken. Hoop dat ik dan alles kwijt kan. Rest alleen nog de hoge piep, maar ik denk dat de hardware-boys dit kunnen beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.