Ga naar inhoud

printer driver XANTE AW1200


Aanbevolen berichten

hallo mensen!

ik heb macbook pro met daar op 10.6.

ook heb ik een oude netwerk printer een xante aw1200.

mijn vraag;

ik heb deze pinter altijd op mijn netwerk kunne gebruiken toen ik nog een powerbook g4 hat met 10.4.

maar nu heb ik een nieuwe laptop en ben ik mijn drivers kwijt.

ik heb all veel ge google't maar geen driver kunne vinden die geschikt is voor 10.6.

heeft iemand een driver of weet iemand er een te vinden?

of heeft meschien iemand een andere manier verbinding te maken met mijn printer.

groeten en alfast bedankt sander

aangepast door sanderversteegh
spelings fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

sanderversteegh,

Stegisoft heeft het wel degelijk bij het juiste eind.

De driver van Xanté voor Mac OS X 10.4 is nog steeds bruikbaar op de huidige os x versie.

Een kleine zoek-actie op google leverde het volgende resultaat op ...

(de link naar de os x driver is : http://www.xante.com/download/Legacy Products/AW1200/Drivers/Printer Driver - (Mac OS X) - English/AW1200_OSX.zip )

VMware Communities: guest machine needs access to printer...

Deze persoon heeft 2 Mac's in z'n netwerk, alsook de Xanté AW1200.

Hij dacht het darentegen op te lossen met een VM (wat uiteraard overkill is, maar tot daar aan toe).

Lees het even op je gemak door en let vooral op de volgende quote:

The old Mac needed to be told to connect as an "IP printer" rather than cable-connected as I used to have it, and I learned the hard way that it needs LPD rather than IPP.

I then tried the same thing with the new Mac. Behold, it works! I should not blame Xante; their driver does work on OS X 10.6.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.